PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Testy łącznicy krakowskiej. To największy taki obiekt w Polsce

Autor: wnp.pl/PAP
20-10-2017 16:46
Testy łącznicy krakowskiej. To największy taki obiekt w Polsce

To największy taki obiekt w Polsce, o długości ponad 1100 m.

Fot. PKP PLK

10 grudnia, wraz z wprowadzeniem na kolei nowego rozkładu jazdy, pierwsze regularne pociągi pojadą nowozbudowaną łącznicą pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki. Inwestycja skróci się o kwadrans czas przejazdu pociągów do Skawiny i Zakopanego.

  • PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą budowę krakowskiej łącznicy.
  • To największy taki obiekt w Polsce, o długości ponad 1100 m.
  • Składa się z trzech estakad i dwóch wiaduktów, podtrzymywanych przez 30 filarów o wysokości do 15 metrów.
W piątek konstrukcję, dzięki której skróci się o kwadrans czas przejazdu pociągów do Skawiny i Zakopanego oraz usprawni ruch w aglomeracji krakowskiej, pokonał pierwszy pociąg techniczny. Koszt całkowity przedsięwzięcia wynosi 348 mln zł.

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk ocenił, że budowa łącznicy w Krakowie "realizowana jest wręcz dokładnie tak, jak przewidują podręczniki, technologia, na bardzo wysokim poziomie wykonania".

- Ta łącznica przybliża nas do lepszych parametrów przejazdowych na szlakach kolejowych biegnących przez Kraków. Ta łącznica przybliży wszystkich tych, którzy dojeżdżają na co dzień do Krakowa od strony południowo-zachodniej - powiedział Adamczyk, podkreślając równocześnie, że zadanie ma charakter ogólnopolski, bo będzie służyło pasażerom z całego kraju zmierzającym i powracającym z gór, m.in. Zakopanego.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel poinformował, że po zakończeniu prac budowlanych na łącznicy przez około miesiąc będą nią przemierzać pociągi techniczne, aby maszyniści mogli się zapoznać z nową trasą. - Jak wejdzie nowy rozkład jazdy, wtedy będziemy już jechali normalnie zgodnie z przygotowanym rozkładem jazdy - zapowiedział.

Według niego jest to największy obiekt wybudowany i oddany ostatnio przez PKP PLK. - W nowym rozkładzie jazdy w końcu najszybszy pociąg pojedzie poniżej trzech godzin z Krakowa do Zakopanego. Chciałoby się, żeby jechał poniżej dwóch godzin - jest to realne po dalszych modernizacjach - zapowiedział szef PLK.

W piątek pierwszy pociąg techniczny testował konstrukcję.  

Łącznica pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki budowana jest od września 2015 r. Inwestycja polega na wybudowaniu dwóch torów na estakadach o długości ponad 2,5 km pomiędzy liniami kolejowymi Kraków Główny - Medyka i Kraków Płaszów - Oświęcim. Estakady kolejowe połączą przebudowane przystanki osobowe Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP