Sprawna komunikacja jest ważna w każdym biznesie - również budowlanym. Jego specyfika wymusza jednak korzystanie z pewnych i dopasowanych rozwiązań.
Sięgaj tam, gdzie zasięg nie sięga
To klient wybiera miejsce placu budowy, a dostępność sieci komunikacyjnych (komórkowych, kablowych) w trakcie prowadzenia prac budowlanych jest zwykle ostatnim, co bierze pod uwagę. Wykonawca musi być na to gotowy. Jeśli więc do pracy potrzebuje dostępu do projektów architektonicznych, map czy informacji o istniejącej infrastrukturze, powinien wybrać łącze mobilne o możliwie największym zasięgu. Praktycznym rozwiązaniem są modemy działające nie tylko w sieci GSM/UMTS, ale i w technologii CDMA. Zasięg sieci CDMA Orange Polska sięga w miejsca, które ze względów technologicznych nie są pokryte zasięgiem GSM, ani tym bardziej UMTS.
Żeby zapewnić pełne bezpieczeństwo informacji warto zakupić u operatora jedno z rozwiązań wirtualnej sieci prywatnej VPN dla stałych jak również tymczasowych lokalizacji wraz ze zdalnym dostępem do niej.
Wybierając telefony dla pracowników należy zwrócić uwagę na modele o podwyższonej wytrzymałości na uderzenia, wodoszczelne i niewrażliwe na zabrudzenie. Kierownikowi robót przyda się z kolei smartfon z dostępem do poczty elektronicznej. Tutaj szczególnie warto polecić klasyczne modele BlackBerry. Wyposażone w klawiatury i stosunkowo niewielkie ekrany nie są aż tak delikatne jak inne smartfony z dużymi dotykowymi wyświetlaczami. Dodatkowo, dzięki kompresji danych w usłudze BlackBerry w Orange, dają szybki dostęp do emaila nawet przy słabym zasięgu.
Minimum infrastruktury, maksimum elastyczności
Branża budowlana jest nie tylko sezonowa, ale i podatna na wahania koniunktury związane chociażby ze zmianami w dostępności kredytów albo finansowania unijnego. Liczy się elastyczność; zdolność do dostosowania skali działalności do aktualnego zapotrzebowania. Po co kupować serwery, centrale telefoniczne, a nawet komputery, a do tego zatrudniać na etacie informatyków, jeśli to wszystko można mieć w abonamencie?
Zaletą takiego rozwiązania jest właśnie elastyczność. Jeśli wygrasz duży kontrakt, wystarczy, że zamówisz dodatkowe usługi. Będą one dostępne od zaraz, bez kłopotliwego i długotrwałego wdrożenia, bez obciążania firmy nowymi etatami i kolejnymi środkami trwałymi. A gdy sytuacja rynkowa się pogorszy i nie będziesz już potrzebować tak dużych zasobów, możesz po prostu z nich zrezygnować.
Orange oferuje usługi zaawansowanych wirtualnych central telefonicznych, wypożyczenie sprzętu komputerowego oraz wsparcia technicznego IT w ramach stałego miesięcznego abonamentu w ramach usług Wirtualna Centralka Orange i IT dla Firm. Płacisz za efekt, koszty są stałe i przewidywalne.
Bezpieczeństwo dzięki M2M (Machine 2 Machine)
Jednym z problemów w działalności firmy budowlanej jest zapewnienie bezpieczeństwa na placu budowy, nie tylko pracujących tam ludzi, lecz również cennego sprzętu. Połączenie dużego obszaru działań, często ograniczonej dostępności fizycznych barier (ogrodzenia) i stosunkowo wysokiej wartości przechowywanych materiałów kusi złodzieja. Jednocześnie, ze względów technicznych (brak okablowania, duży obszar) instalacja tradycyjnych systemów monitoringu i alarmowych jest utrudniona. Rozwiązanie to systemy bezpieczeństwa oparte o M2M, czyli bezprzewodową komunikację w sieci komórkowej. Dzięki taryfie telemetrycznej Orange koszty transmisji danych pomiędzy poszczególnymi czujkami, a centralą alarmu są niewielkie i łatwe do przewidzenia.
M2M przyda się też w działach transportowym i handlowym. Chcesz wiedzieć, gdzie jeżdżą handlowcy? Albo, dlaczego jedna z twoich ciężarówek pali dużo więcej niż pozostałe? Możesz zamontować w samochodzie niedrogie urządzenie rejestrujące podstawowe parametry takie jak lokalizacja, prędkość, poziom paliwa, dane tachografu czy błędy zgłaszane przez komputer pokładowy. Za pomocą sieci komórkowej będziesz mieć do nich dostęp na bieżąco.