Sprawna komunikacja jest ważna w każdym biznesie - również budowlanym. Jego specyfika wymusza jednak korzystanie z pewnych i dopasowanych rozwiązań.
Telefony i dostęp do internetu to podstawowe narzędzia pracy w niemal każdej firmie. Pod tym względem branża budowlana nie różni się od innych. Jak to zwykle jednak bywa, diabeł tkwi w szczegółach. Żeby zapewnić sobie sprawną komunikację na budowie i poza nią, nie wystarczy po prostu kupić jakikolwiek telefon i przypadkowe łącze do Internetu.
Sięgaj tam, gdzie zasięg nie sięga
To klient wybiera miejsce placu budowy, a dostępność sieci komunikacyjnych (komórkowych, kablowych) w trakcie prowadzenia prac budowlanych jest zwykle ostatnim, co bierze pod uwagę. Wykonawca musi być na to gotowy. Jeśli więc do pracy potrzebuje dostępu do projektów architektonicznych, map czy informacji o istniejącej infrastrukturze, powinien wybrać łącze mobilne o możliwie największym zasięgu. Praktycznym rozwiązaniem są modemy działające nie tylko w sieci GSM/UMTS, ale i w technologii CDMA. Zasięg sieci CDMA Orange Polska sięga w miejsca, które ze względów technologicznych nie są pokryte zasięgiem GSM, ani tym bardziej UMTS.
Żeby zapewnić pełne bezpieczeństwo informacji warto zakupić u operatora jedno z rozwiązań wirtualnej sieci prywatnej VPN dla stałych jak również tymczasowych lokalizacji wraz ze zdalnym dostępem do niej.
Wybierając telefony dla pracowników należy zwrócić uwagę na modele o podwyższonej wytrzymałości na uderzenia, wodoszczelne i niewrażliwe na zabrudzenie. Kierownikowi robót przyda się z kolei smartfon z dostępem do poczty elektronicznej. Tutaj szczególnie warto polecić klasyczne modele BlackBerry. Wyposażone w klawiatury i stosunkowo niewielkie ekrany nie są aż tak delikatne jak inne smartfony z dużymi dotykowymi wyświetlaczami. Dodatkowo, dzięki kompresji danych w usłudze BlackBerry w Orange, dają szybki dostęp do emaila nawet przy słabym zasięgu.
Minimum infrastruktury, maksimum elastyczności
Branża budowlana jest nie tylko sezonowa, ale i podatna na wahania koniunktury związane chociażby ze zmianami w dostępności kredytów albo finansowania unijnego. Liczy się elastyczność; zdolność do dostosowania skali działalności do aktualnego zapotrzebowania. Po co kupować serwery, centrale telefoniczne, a nawet komputery, a do tego zatrudniać na etacie informatyków, jeśli to wszystko można mieć w abonamencie?
SUBSKRYBUJ WNP.PL
NEWSLETTER
Wnp.pl: polub nas na Facebooku
Wnp.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Wnp.pl na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
NAPISZ DO NAS