XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Sześć firm chce zagospodarować dworzec Gdański w Warszawie

Sześć firm chce zagospodarować dworzec Gdański w Warszawie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Sześciu inwestorów złożyło w PKP SA koncepcje przebudowy stołecznego dworca Gdańskiego i przyległych terenów - poinformował PAP dyrektor do spraw nieruchomości w PKP SA Jarosław Bator. Ma tam powstać węzeł przesiadkowy z pociągów do autobusów i metra.

Jak wyjaśnił dyrektor, koncepcje zagospodarowania okolic Gdańskiego zakładają nie tylko zmiany dotyczące samego budynku dworca. Inwestorzy proponują wybudować tam także biurowce, hotele, pojawił się nawet pomysł postawienia budynku mieszkalnego w bezpośrednim sąsiedztwie torów. "Jeszcze nie przyjrzeliśmy się dokładnie tym propozycjom. Teraz ich oceną zajmie się specjalna komisja. Dajemy sobie czas do końca września na wyłonienie inwestorów, z którymi będziemy prowadzić dalsze negocjacje" - powiedział Bator.

Koncepcje zagospodarowania okolic dworca poza propozycjami architektonicznymi zawierają też biznesplany dla tej inwestycji. PKP SA przy wyborze jednej z nich będzie się kierować czterema kryteriami: opłacalnością inwestycji, tym, czy propozycja inwestora jest spójna z planami kolejarzy, doświadczeniem oferenta i proponowanymi terminami ukończenia inwestycji.

"Zakładamy, że ostateczną umowę możemy podpisać w pierwszym kwartale przyszłego roku" - wyjaśnił Bator. Planowany termin rozpoczęcia inwestycji to przełom 2014 i 2015 r.

Teren, którym dysponują kolejarze w okolicach dworca, ma 4,7 hektara. Z tego 1,7 ha to teren nad torami, który można ewentualnie zabudować.

Budynek dworca Gdańskiego powstał pod koniec lat 50. i był pierwszym budynkiem dworcowym w powojennej Warszawie. Dziesięć lat później - po wydarzeniach marcowych - właśnie z tego dworca wyjeżdżali ze stolicy polscy obywatele żydowskiego pochodzenia. W latach 80. budynek został odbudowany po pożarze, ale ze zmianami. Obecnie okolice dworca są miejscem przecięcia linii autobusowych, tramwajowych, kolejowych i metra. To ważne połączenie komunikacyjne między Śródmieściem, Żoliborzem i Pragą Północ.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sześć firm chce zagospodarować dworzec Gdański w Warszawie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!