Szansa dla rynku betonu

Szansa dla rynku betonu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022



Jakie są perspektywy CEMEX na ten rok? Eksperci rynku zapowiadają tendencję wzrostową, czy zgadza się pan z tą prognozą?

Tak, uważam, że jako branża budowlana mamy przed sobą bardzo dobre perspektywy. Spodziewamy się , że w ciągu kilku najbliższych lat popyt na materiały budowlane wzrośnie. Istotnym wsparciem dla biznesu będzie napływ środków finansowych z Unii Europejskiej, szczególnie tych przeznaczonych na rozwój inwestycji infrastrukturalnych. Ogromnym bodźcem dla CEMEX jako dużego producenta betonu towarowego jest również zapowiedź GDDKiA budowy 800 km dróg z nawierzchni betonowych. Jest to pozytywna informacja nie tylko dla branży betonowej, ponieważ drogi wykonane z betonu są trwalsze, a co za tym idzie tańsze w utrzymaniu w całym cyklu życia nawierzchni. Przygotowujemy się zatem do wzrostu rynku budowlanego, wynikającego z programu budowy infrastruktury drogowej, co zapewne będzie mocniej odczuwalne w drugiej połowie 2015 r.

Jakie są Państwa priorytety w bieżącym roku ?

Jako firma stawiamy sobie wysoką poprzeczkę w zakresie BHP, jakości produktów i usług, zrównoważonego rozwoju. Bezpieczeństwo jest priorytetem w działaniach CEMEX na wszystkich płaszczyznach. Chcemy utrzymywać wysokie standardy bezpieczeństwa w naszej firmie , ale nie tylko. Uważamy, że zdrowie i życie naszych pracowników, oraz osób z nami współpracujących to najważniejsza wartość. Dlatego chcemy dzielić się najlepszymi praktykami w tym zakresie nie tylko z pracownikami ale również z klientami, dostawcami i podwykonawcami.

Kolejnym istotnym dla CEMEX priorytetem jest dbanie o najwyższą jakość oferowanych produktów i usług. Zdajemy sobie sprawę, że obiekty, które współtworzymy mają służyć nam i następnym pokoleniom. Jesteśmy świadomi i chcemy uczulić też branżę na potrzebę zapewnienia dobrej jakości dostarczanych produktów i solidności w świadczeniu usług, w tym także bardziej kompleksowych rozwiązań.

Bardzo ważnym elementem naszej strategii handlowej są partnerskie relacje z klientami. Interesuje nas kreatywna współpraca, tworzenie dedykowanych rozwiązań, spełniających indywidualne potrzeby naszych partnerów biznesowych, m.in. poprzez ciągłą rozbudowę oferty produktów specjalistycznych.

Ważnym aspektem naszej działalności jest także dalszy rozwój biznesu. Obecnie jesteśmy na etapie analizy rozszerzenia działalności CEMEX w regionach, które mogą być dla nas atrakcyjne. Planujemy wzrost naszych mocy produkcyjnych w tym poprzez otwarcie nowych zakładów, w celu zaspokojenia oczekiwanego, skokowego wzrostu popytu rynkowego na materiały budowlane. .

Czy perspektywy, które mi pan przedstawił będą miały odzwierciedlenie w cenach oferowanych przez CEMEX produktów ?

Chcemy wykorzystać szansę daną branży w tym roku, stawiając na oferowanie wysokiej jakości produktów i usług. Jednakże obecnie na rynku ceny nie są prawidłowo wyważone. Jest to wynik m.in. stosowania bardzo niskich cen w wygrywanych przetargach, co w efekcie bardzo często prowadziło do braku możliwości dokończenia inwestycji, co gorsza do konieczności rozpisania nowych przetargów. W najbliższym czasie możemy się spodziewać wzrostu cen materiałów budowlanych, ponieważ do tej pory były one zdecydowanie niedowartościowane. Innym powodem podwyżek, są rosnące koszty produkcji, a w szczególności koszty surowców, energii elektrycznej, jak również koszty pracy. Moim zdaniem ceny naszych produktów powinny również odzwierciedlać inwestycje, które ponosimy dla poprawy bezpieczeństwa pracy, jakości czy zrównoważonego rozwoju.

Czyli dobre lata czekają branżę budowlaną, w tym CEMEX...

Jestem przekonany, że branża budowlana będzie umiała wykorzystać tę szansę daną przez napływ funduszy z Unii Europejskiej. Potrzebuje do tego właściwie dobranej strategii, m.in. najlepszych materiałów, najsolidniejszych dostawców. CEMEX bardzo poważnie traktuje tę szansę. Pozwoli to, CEMEX, na odbudowę rentowności swojej działalności, co zostało zaburzone w minionych latach. Jesteśmy w CEMEX na to gotowi. Będziemy pracować ciężko, aby osiągnąć swój cel.

Michał Daszkiewicz - od 1 stycznia 2015 r. dyrektor pionu betonu i członek zarządu CEMEX Polska. Inżynier budownictwa, absolwent MBA. Z branżą betonową zawiązany od 2001 r. Od 5 lat w pionie betonu CEMEX Polska, odpowiedzialny min. za budowę strategii sprzedaży i marketingu dla pionu betonu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Szansa dla rynku betonu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!