PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Strabag testuje "długowieczną" nawierzchnię na budowie S8

Autor: wnp.pl (TE)
01-09-2014 15:50

Na budowie odcinka drogi ekspresowej S8 Opacz - Paszków, którego generalnym wykonawcą jest Strabag, ułożono pierwszy testowy odcinek z wykorzystaniem technologii nawierzchni długowiecznej.

- Jedna z najbardziej obciążonych ruchem arterii miasta, stanowiąca drogę wylotową z Warszawy na Kraków i Katowice będzie pierwszą w Polsce, a nawet w Europie drogą wykonaną w tej technologii. Wykonawca zagwarantuje także rekordowy 18-letni okres gwarancji dla nawierzchni - podkreślił Strabag.
Spółka podała, że kontrakt jest realizowany w systemie "zaprojektuj i wybuduj", co pozwoliło wykonawcy zaproponować własne rozwiązania.

- Należące do koncernu laboratoria badawczo-rozwojowe TPA od 2008 r. prowadziły w Polsce testy nad opracowaniem takiej konstrukcji nawierzchni asfaltowej, której żywotność zostałaby wydłużona z 20 do ok. 50 lat oraz sprawiła, że będzie ona bardziej elastyczna i odporna na zmęczenie oraz starzenie - wskazał Strabag.

Na budowanej trasie w okolicy węzła Janki Małe na odcinku ok. 150 metrów ułożono pierwszy tzw. odcinek próbny warstwy podbudowy nawierzchni długowiecznej według rozwiązań opracowanych przez koncern. Warstwa - pierwsza z trzech planowanych - ma 8 cm grubości.

- Przez najbliższe 2-3 tygodnie zarówno nasi specjaliści z TPA jak i z laboratoriów GDDKiA będą badali tę część budowy. Jeżeli testy wypadną pomyślnie, a jesteśmy tego pewni, to nasze rozwiązanie zostanie zastosowane na całej długości prowadzonej inwestycji - powiedział cytowany w komunikacie Alfred Watzl, członek zarządu polskiego oddziału Strabaga.

- Mamy też nadzieję, że zaproponowane rozwiązanie znajdzie szerokie zastosowanie przy budowie sieci dróg w Polsce. Przyczyniłoby się to do znacznych oszczędności, zmniejszyło ogromne wydatki i koszty społeczne związane z utrzymaniem i remontem dróg w przyszłości - zaznaczył.

Jak podał Strabag, przygotowania do realizacji odcinka próbnego trwały kilka dni. Gotowa warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie została skropiona emulsją asfaltową i czekała na rozpoczęcie procesu układania pierwszej warstwy asfaltowej.

Próbny odcinek pozwoli m.in. na ustawienie specjalistycznego sprzętu, aby możliwe było jak najbardziej precyzyjne układanie masy asfaltowej.

Dotychczas ułożono ok. 300 ton specjalnej mieszanki mineralno-asfaltowej do tzw. warstwy antyzmęczeniowej, na całej długości budowanej trasy przewiduje się natomiast wykorzystanie 82 tys. ton tego materiału.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


47 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP