PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Strabag promuje asfalt, który ma wytrwać dziesięciolecia

Autor: wnp.pl (TE)
20-10-2013 13:17

W dobiegającej końca budowie mostu przez Wisłę w Toruniu Strabag zastosował asfalt lany do realizacji nawierzchni. Spółka przekonuje, że rzadko stosowany w Polsce typ materiału daje gwarancję długoletniej wytrzymałości.

- Obecnie największe rynki produkcji asfaltu lanego to Niemcy i Francja. Dotychczas zastosowanie asfaltu lanego w Polsce było ograniczone praktycznie tylko do warstw ochronnych izolacji mostowych, gdzie tworzy on dodatkowe wodoszczelne zabezpieczenie izolacji i chroni ją przed uszkodzeniami, gwarantując trwałe połączenie z konstrukcja mostową - poinformował Strabag.
Jednocześnie podkreślił, że zastosowanie asfaltów lanych do warstw ścieralnych, choć sprawdzone w warunkach eksploatacyjnych z dużym powodzeniem, jest znikome.

- Do dziś istnieją w Europie, odcinki nawierzchni autostrad, mostów, tuneli z warstwą ścieralną, wykonane w tej technologii, które nawet po 30 latach eksploatacji przy wysokim obciążeniu ruchem i przy różnych warunkach klimatycznych, nie wykazują żadnych widocznych uszkodzeń w postaci odkształceń trwałych (kolein) czy spękań - wskazał Strabag.

- W Toruniu mamy do czynienia z niekonwencjonalnym zastosowaniem technologii asfaltu lanego, polegającego na układaniu nawierzchni na obiektach mostowych w Toruniu w dwóch warstwach: 5 cm warstwy ochronnej oraz 4 cm warstwy ścieralnej z asfaltu lanego, przy zastosowaniu asfaltu modyfikowanego polimerami i technologii układania rozkładarką poruszającą się na wyprofilowanym torowisku, w celu osiągniecia maksymalnej równości bez konieczności wykonania technologicznych szwów podłużnych - wyjaśniła spółka.

Prace badawcze nad dostosowaniem receptury do polskich warunków prowadzone były w laboratorium TPA (spółka zależna Strabaga) w Pruszkowie przez ponad dwa lata. Na podstawie wyników badań TPA w Rafinerii Gdańskiej został zamówiony specjalny asfalt zastosowany do układania tej nawierzchni w Toruniu.

Budowa mostu Wschodniego im. gen. Elżbiety Zawackiej w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi rozpoczęła się październiku 2010 r. Wartość kontraktu Strabaga wynosi prawie 550 mln zł. Prace mają zakończyć się na początku grudnia 2013 r.

Stalowy most o dwóch przęsłach łukowych ma 540 metrów długości i 24 metry szerokości. Całkowita długość trasy mostowej wraz z drogami dojazdowymi wynosi 4100 metrów. Estakady nad terenami zalewowymi po prawej i lewej stronie Wisły mają odpowiednio po 600 i 830 metrów długości.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 319 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 330 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP