PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Strabag i Mota-Engil wybudują trasę Via Carpatia dla GDDKiA

Autor: wnp.pl (TE)
28-10-2017 11:20
Strabag i Mota-Engil wybudują trasę Via Carpatia dla GDDKiA

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o nawierzchni bitumicznej.

fot. GDDKiA

W poniedziałek zostaną podpisane kontrakty na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S19 - od końca obwodnicy Kraśnika (woj. lubelskie) do węzła Lasy Janowskie przy granicy województw lubelskiego i podkarpackiego. Ich łączna wartość to ponad 0,7 mld zł brutto.

  • GDDKiA podpisze umowy z wykonawcami trzech odcinków S19 o łącznej długości 33 km.
  • Trasa niemal w całości będzie prowadziła po nowym śladzie - na zachód od obecnej DK 19.
  • Inwestycja będzie prowadzona w formule „projektuj i buduj”.

W podpisaniu umów, które zaplanowano na godz. 15. w poniedziałek 30 października, mają wziąć udział m.in. Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, a także Krzysztof Kondraciuk, szef GDDKiA.

Trzy odcinki

Przetarg podzielono na trzy części: od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km), obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km) oraz od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km).

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

Zadaniem wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy.

Dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz, będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej DK19.

Jedynie na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, trasa pobiegnie w korytarzu obecnej DK19.

Oferty w postępowaniu otwarto w marcu, a najkorzystniejsze wybrano w sierpniu. Przy wyborze wykonawców pod uwagę brano: cenę (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancję (5 proc.).

Niemal wszystkie oferty, w tym zwycięskie, przewidywały 34-miesięczną realizację oraz 10-letnią gwarancję. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

I - Kraśnik Południe - Janów Lubelski Północ. STRABAG

Budżet inwestora dla tego odcinka wynosił 595,53 mln zł brutto, a jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Strabag, Strabag Infrastruktura Południe, która opiewa na 389,93 mln zł brutto. W tym zadaniu ocenie podlegała jeszcze tylko oferta Budimeksu. Reszta została odrzucona lub wykluczona.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Fundamental Infrastructure (dawniej Budner Infrastruktura) - 342,84 mln zł

2. Konsorcjum Mostostal Warszawa, Acciona Construccion - 377,82 mln zł

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 465 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP