PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Strabag chce za 641 mln zł dokończyć odcinek A4 w Małopolsce

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
19-08-2011 16:20
Strabag chce za 641 mln zł dokończyć odcinek A4 w Małopolsce

Poprzednim wykonawcą odcinka było konsorcjum firm NDI z Sopotu i macedońskiego SB Granit. Być może konsorcjum Strabaga uda się ukończyć budowę.

Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Konsorcjum Strabaga złożyło najtańszą ofertę w przetargu na dokończenie budowy 21-kilometrowego odcinka autostrady A4 z Brzeska do Wierzchosławic w Małopolsce - poinformowała GDDKiA. Jej wartość wynosi 641,7 mln zł brutto.

Skład konsorcjum uzupełniają jeszcze Heilit+Werner Budowlana, Poldim oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie. Druga najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Polimeksu-Mostostalu i słowackiego Doprostavu (684,7 mln zł brutto). GDDKiA zamierzała przeznaczyć na realizację zadania 1,27 mld zł.
Swoje propozycje złożyły jeszcze konsorcja chorwackiego Konstruktor-Inzenjering i Grupy Finansowej Cargo (692,8 mln zł), hiszpańskiego Dragadosu i Pol-Aquy (759,3 mln zł brutto), Budimeksu i Bilfinger Berger Budownictwo (765,6 mln zł), Radko i hiszpańskiego Assignia Infraestructuras (794 mln zł), Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii (779,5 mln zł) oraz samodzielnie turecki Mapa Insaat Ve Ticaret (718,9 mln zł).

Konsorcja Konstruktor-Inzenjering i Budimeksu są gotowe wykonać zadanie w odpowiednio 18 miesięcy oraz 15 miesięcy i 27 dni. Pozostali wykonawcy przewidują 15-miesięczny okres realizacji kontraktu.

W przetargu założono, że wykonawca będzie miał na dokończenie inwestycji maksimum 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do czasu realizacji będą się wliczały również okresy zimowe. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę mają być brane kryteria ceny (70 proc.) i terminu wykonania (30 proc.).

Poprzednim wykonawcą odcinka było konsorcjum firm NDI z Sopotu i macedońskiego SB Granit. W połowie lutego tego roku konsorcjum chciało odstąpić od umowy, tłumacząc się zaległościami finansowymi ze strony GDDKiA. Wykonawca przyznał się również do opóźnień w realizacji zlecenia, ale w opinii jego przedstawicieli nie wynikały one z winy wykonawcy, lecz m.in. warunków atmosferycznych czy prac archeologicznych na placu budowy.

W odpowiedzi GDDKiA rozwiązała kontrakt z winy wykonawcy, ze względu na wielomiesięczne opóźnienia w jego realizacji, oraz zapowiedziała nałożenie 62 mln zł kary umownej. Konsorcjum - zdaniem GDDKiA - wykonało roboty za 87 mln zł, przy harmonogramie, który zakładał prace za 271 mln zł. Generalna Dyrekcja twierdziła również, że uregulowała wszystkie należności na rzecz wykonawcy za zrealizowane zadania. Wartość kontraktu wynosiła 622,5 mln zł, wobec ok. 1,3 mld zł, które zamawiający chciał przeznaczyć na inwestycję.

Tomasz Elżbieciak

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 956 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP