Stolica.Jest pozwolenie na budowę II linii metra na stacji Dworzec Wileński

Stolica.Jest pozwolenie na budowę II linii metra na stacji Dworzec Wileński
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Można rozpocząć prace przy budowie stacji metra Dworzec Wileński. W piątek wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski podpisał decyzję o pozwoleniu na budowę. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności - poinformowała rzeczniczka wojewody Ivetta Biały.

Decyzja obejmuje m.in. przebudowę sieci uzbrojenia terenu w rejonie skrzyżowania Al. Solidarności z ul. Targową. Projekt zakłada budowę stacji wraz wyposażeniem oraz infrastruktury związanej z pracami nad II linią metra: torów, urządzeń telekomunikacyjnych, trakcyjnych i sterowania ruchem kolejowym.

Jak powiedziała Biały, wojewoda czeka jeszcze na uzupełnienie dokumentacji przez inwestora, jeśli chodzi o część kolejową stacji Stadion. 26 maja Kozłowski wydał pozwolenie na budowę stacji metra Świętokrzyska, a 13 maja - stacji Rondo ONZ. Miasto ma już także pozwolenia na budowę stacji Rondo Daszyńskiego, Nowy Świat i Powiśle.

Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku tego roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Miasto planuje zmiany w harmonogramie; są one konieczne m.in. ze względu na mistrzostwa Euro 2012, podczas których Praga nie może być rozkopana. W umowie na budowę metra miasto zastrzegło, że skrzyżowanie ul. Targowej i Al. Solidarności podczas mistrzostw będzie przejezdne.

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz i prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapewniali w połowie maja, że mimo planowanych zmian w harmonogramie, ostateczny termin ukończenia budowy II linii podziemnej kolejki nie został zmieniony i nadal jest to październik 2013 r. Tarcze, które wydrążą tunele metra, rozpoczną prace prawdopodobnie jesienią.

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Odcinek ten ma mieć siedem stacji na odcinku długości 6,1 km i połączyć lewo i prawobrzeżną Warszawę. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

W związku z budową II linii metra od soboty zamknięta będzie ul. Sokola między Wybrzeżem Szczecińskim a Zamojskiego, a ruch na ul. Grzybowskiej zostanie ograniczony. Od 11 i 12 czerwca wyłączony z ruchu zostanie ciąg ulic: Prosta i Świętokrzyska od Ronda Daszyńskiego do ul. Jasnej. Utrudnienia mają potrwać wiele miesięcy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Stolica.Jest pozwolenie na budowę II linii metra na stacji Dworzec Wileński

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!