3 września rozpocznie się czwarta edycja kampanii społecznej Państwowej Inspekcji Pracy (PIP) na rzecz przeciwdziałania wypadkom w budownictwie. Informacje ukażą się w telewizji, radiu i internecie.
Kampania ma wyrobić u pracowników stałe nawyki bezpieczeństwa - stosowania się do procedur, korzystania ze środków ochrony, trzeźwości w pracy, reagowania na odstępstwa od obowiązujących wymagań. Ma też zachęcać do udziału w szkoleniach, które mają uczyć przestrzegania przepisów BHP, niezależnie od tempa pracy i terminu zakończenia robót - podkreślono.
Przez cały wrzesień bannery kampanii emitowane będą w internecie; od 3 września pojawią się też spoty telewizyjne i radiowe. Inspekcja pracy przygotowała m.in. publikacje, materiały wspomagające szkolenia BHP oraz program prewencyjny dla pracodawców.
Z danych PIP wynika, że budownictwo jest branżą szczególnie zagrożoną wypadkami, a skala naruszeń przepisów BHP jest tam bardzo wysoka. Najwięcej nieprawidłowości inspektorzy pracy stwierdzają podczas prac na wysokości. W 2011 r. 130 pracowników straciło życie na placach budowy w Polsce, a setki osób zostało trwale okaleczonych.
Kampanię wspierać będą partnerzy m.in.: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Związek Zawodowy "Budowlani", a także największe przedsiębiorstwa budowlane - sygnatariusze Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Startuje kampania PIP na rzecz bezpieczeństwa na budowach