Śląska spółka chce budować A2 "tylko za 3,9 mld zł".
Do końca lutego resort infrastruktury i drogowa dyrekcja mają wybrać partnera, z którym podpiszą umowę na trasę A 2 ze Strykowa blisko Łodzi do węzła Konotopa pod Warszawą. W grze są Autostrada Mazowsze (związana ze Stalexportem Autostrady i jego włoskim inwestorem) oraz Autostrada Południe (Cintra, Ferrovial i Budimex).
Według informacji "Pulsu Biznesu", Mazowsze może zbudować 92 –kilometrową trasę za 3,9 mld zł, a Południe za 4,5 mld zł. W przypadku pierwszej z wymienionych firm koszt budowy kilometra drogi sięgnąłby — licząc przy obecnym kursie euro — 9,2 mln, a drugiej — 10,7 mln EUR. To niedrogo, bo jeszcze w ubiegłym roku liczyliśmy koszty budowy autostrad na poziomie 12-15 mln EUR/km. Dziś kurs pozornie dołuje ceny, bo kiedy Mazowsze i Południe składały oferty, euro kosztowało nieco ponad 3 zł, więc ich ceny sięgały odpowiednio 11,2 mln EUR i 13,5 mln EUR.
— O wysokości cen nie mogę mówić. Obniżki wartości liczone w euro są jednak pozorne, bo umowa będzie podpisywana w złotych. Także płatności za wykonanie będą realizowane w krajowej walucie — podkreśla Mieczysław Skołożyński, wiceprezes Stalexportu Autostrady.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Stalexport przebił ofertę Budimeksu na budowę A2