PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stalexport-Autostrady: zakładamy prorozwojową politykę

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
10-05-2011 12:12
Stalexport-Autostrady: zakładamy prorozwojową politykę

Budowa odcinków autostrad A1 i A2 w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego to jeden z potencjalnych pomysłów na rozwój Stalexportu-Autostrady - wskazał w rozmowie z wnp.pl prezes spółki, Emil Wąsacz. W pierwszym kwartale 2011 r. przychody z działalności autostradowej grupy wzrosły o 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu.

W poniedziałek Stalexport, do którego należy m.in. spółka zarządzająca 61-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem, opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 r. Z danych umieszczonych w raporcie wynika, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży dotyczące działalności autostradowej wyniosły w tym okresie ponad 36,6 mln zł. To o 12 proc. więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku.
Wśród czynników odpowiadających poprawę wyników wskazano zwiększenie od 1 lipca 2010 r. stawki za przejazd „pojazdów winietowych”, wzrost ruchu samochodowego o 8 proc., a także większą sprzedaż biletów rabatowych. Skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej w segmencie autostradowym za pierwszy kwartał 2011 r. wyniósł blisko 15,7 mln zł wobec ponad 12,3 mln zł rok wcześniej.

Opłaty za przejazd na odcinku A4 z Katowic do Krakowa wynoszą obecnie od 16 zł dla samochodów osobowych do 49 zł dla pojazdów o więcej niż trzech osiach czy pojazdów ponadnormatywnych.

- Prowadzimy analizy dotyczące skutków wprowadzenia elektronicznego systemu opłat od 1 lipca tego roku. W 2011 r. nie planujemy zmian w poziomie opłat dla samochodów osobowych. W przypadku samochodów ciężarowych będziemy analizować sytuację od 1 lipca - powiedział Wąsacz.

Wśród potencjalnych pomysłów na rozwój spółki wskazał budowę odcinków autostrad A1 i A2 w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego.

- Możliwe, że w systemie PPP będą budowane odcinki autostrad A1 z Pyrzowic do Tuszyna i A2 z Warszawy na wschód. Jeśli państwo przejmie w tych przedsięwzięciach ryzyko ruchu i zagwarantuje stałą stawkę, będzie to rozwiązanie do przyjęcia. Natomiast w poprzednim modelu państwo chciało ustalać stawki, nie dbając o to, czy autostrada będzie miała użytkowników - wyjaśnił Wąsacz.

- Zakładamy prorozwojową politykę, dlatego jesteśmy zainteresowani potencjalnymi przedsięwzięciami na A1 i A2, ale nie chcemy ich pozyskać na siłę. Mieliśmy w przeszłości wyłączność w przetargu na odcinku A2 ze Strykowa do Konotopy. Jednak zrezygnowaliśmy, bo uznaliśmy, że nie zamkniemy finansowania dla tego projektu - dodał.

Pewne perspektywy niesie ze sobą również pomysł władz woj. dolnośląskiego, które przymierza się do oddania prywatnym firmom zadań związanych z bieżącym utrzymaniem dróg.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 630 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP