PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spór o budowę Łodzi Fabrycznej - więcej czasu na mediacje

Autor: WNP.PL (TE)
16-09-2016 11:51
Spór o budowę Łodzi Fabrycznej - więcej czasu na mediacje

Budowa nowego dworca Łódź Fabryczna.

Fot. PKP PLK

Sąd Okręgowy w Łodzi wydał postanowienie o przedłużeniu do 31 października 2016 r. mediacji ws. budowy nowego dworca Łódź Fabryczna. Sprawa dotyczy roszczeń konsorcjum Torpolu na kwotę blisko 90 mln zł.

Przypomnijmy, że na początku maja 2016 r. konsorcjum Torpolu złożyło pozew przeciwko PKP PLK, miastu Łódź oraz PKP ws. kontraktu na dworzec Łódź Fabryczna.
W pozwie konsorcjum wnosi o zasądzenie niemal 90 mln zł roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków przez zamawiających, co doprowadziło do opóźnienia inwestycji oraz wzrostu kosztów.

Zobacz więcej: Torpol, Astaldi, Intercor i PBDiM chcą więcej za Łódź Fabryczną

Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Łodzi wydał postanowienie dotyczące w szczególności skierowania stron sporu związanego Sąd wyznaczył czas trwania mediacji na okres trzech miesięcy.

Inwestycja z poślizgiem

Przedsięwzięcie za 1,43 mld zł netto realizuje konsorcjum, w którego skład wchodzą Torpol, Astaldi, Intercor oraz PBDiM z Mińska Mazowieckiego.

Na Torpol przypada 40 proc. kontraktu. Umowę podpisano w sierpniu 2011 r. i pierwotnie planowano ukończenie inwestycji do grudnia 2014 r.

Pod koniec września 2015 r. konsorcjum podpisało z zamawiającymi aneks przesuwający termin wykonania robót do sierpnia 2016 r.

Jak wówczas informowano, przesunięcie terminu wynikało z opóźnienia w przekazaniu jednej z działek, kluczowej dla dokończenia budowy.

Pod koniec sierpnia podpisano kolejny aneks, na mocy którego termin zakończenia prac wydłużono do 31 grudnia 2017 r. Jednocześnie uzgodniono, że część podziemna oraz miejska dworca i układu drogowego zostanie oddana dla ruchu pociągów w grudniu 2016 r.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna

Nowy dworzec ma być jednym z najnowocześniejszych w Europie. Trzypoziomowa stacja kolejowa, będzie centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać się będą pociągi, autobusy i tramwaje.

Tory i perony mają przebiegać 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi znajdzie się sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Nad dworcem mają powstać hotele, biurowce, obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

Cały dworzec będą tworzyć trzy hale o łącznej powierzchni 36 tys. m kw., które będą pokryte 10 tys. szklanych i metalowych paneli. Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP