PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Śląskie. Ruszyła budowa trzeciego etapu bytomskiej obwodnicy

Autor: PAP
05-11-2010 14:34

Niewiele ponad dwa kilometry będzie miał trzeci odcinek obwodnicy Bytomia. Inwestycja przyspieszy przejazd przez to miasto - bezkolizyjnie połączy istniejące już fragmenty obwodnicy z wylotem tranzytowej drogi nr 88 na Gliwice i Wrocław.

O szczegółach tej trwającej już od kilku tygodni budowy poinformowano podczas piątkowej konferencji prasowej w Bytomiu. Wiadomo, że w ramach tej samej inwestycji uda się również - dzięki oszczędnościom - rozbudować z jednego do dwóch pasów w każdą stronę istniejący bytomski odcinek drogi nr 88 w stronę Gliwic. Zostanie on połączony z obwodnicą bezkolizyjnie tunelem.
Cała inwestycja będzie częścią północnej obwodnicy aglomeracji, o kluczowym znaczeniu dla tej części regionu. Ułatwi przede wszystkim przejazd na osi miast: Będzin, Czeladź, Siemianowice Śląskie, Piekary Śląskie, Radzionków, Bytom, Zabrze i Gliwice.

Głównym wąskim gardłem tego kierunku było dotąd centrum Bytomia, gdzie krzyżują się drogi krajowe nr 4, 11, 79 i 88. Cała obwodnica przebiegająca na osi wschód-zachód na północ od centrum miasta, głównie poprzemysłowymi nieużytkami, powinna w pełni zacząć pełnić swą funkcję w październiku 2011 r. - po oddaniu do użytku budowanego trzeciego odcinka.

Koncepcję obwodnicy zaczęto realizować w latach 90-tych ub. wieku. Jako jej część wykorzystano istniejącą już ul. Podmiejską w Piekarach Śląskich, wiodącą od drogi 911 do skrzyżowania z ul. Nałkowskiej w Radzionkowie. W 2000 r. fragment ten połączono z ul. Strzelców Bytomskich w Bytomiu pierwszym ok. 1,5-kilometrowym odcinkiem zbudowanym za niecałe 19 mln zł.

Drugi etap budowy trasy zakończył się w 2008 r. Za ponad 96 mln zł z udziałem środków unijnych powstał ponaddwukilometrowy odcinek do ul. Celnej - z wiaduktem nad ul. Strzelców Bytomskich (droga nr 11) i tunelem pod magistralą kolejową Katowice-Gdynia. Teraz obwodnica zostanie doprowadzona do skrzyżowania ul. Miechowickiej, Frenzla i Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, czyli drogi nr 88.

Jak wyjaśnił Grzegorz Dziurok z Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu, istniejącą część obwodnicy połączy z tym ważnym skrzyżowaniem jednojezdniowa droga po jednym pasie ruchu w każdą stronę - podobna do już istniejących odcinków obwodnicy. Bezkolizyjny przejazd z obwodnicy do drogi nr 88 na Gliwice zostanie poprowadzony tunelem pod skrzyżowaniem.

Ok. 80-metrowy tunel powstanie przy zachowaniu pełnej przejezdności skrzyżowania. Do utrzymania tam ruchu posłużą zbudowane wcześniej docelowe łącznice. Po zakończeniu inwestycji przez skrzyżowanie będzie można przejechać bez zatrzymywania się tunelem; ruch na powierzchni w innych relacjach będzie - jak dotąd - regulowany światłami.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 064 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP