Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Siedmiu chce przygotować 230 km objazdów dla Rail Baltica

Autor: wnp.pl (TE)
12-01-2016 10:27
Siedmiu chce przygotować 230 km objazdów dla Rail Baltica

PKP PLK otrzymały wnioski od siedmiu wykonawców zainteresowanych udziałem w przetargu na przygotowanie 230 km lokalnych linii obwodowych, które będą miały usprawnić modernizację paneuropejskiego korytarza kolejowego Rail Baltica na odcinku Sadowne - Białystok.

Przetarg na trzy linie objazdowe trasy Warszawa - Białystok jest pierwszym w nowej formule prowadzenia inwestycji przez PKP PLK.
Formuła ta przewiduje, że rozpoczęcie dużych zadań modernizacyjnych jest poprzedzone przygotowaniem alternatywnych tras objazdowych. Takie rozwiązanie ma zapewnić sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych.

W grudniu 2015 r. pociągi wróciły na linię z Warszawy do Białegostoku, po ukończeniu zasadniczych prac na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne).

Do ukończenia modernizacji tej części Rail Baltica pozostaje jeszcze ważny odcinek między Sadownem a Białymstokiem. Przystąpienie do realizacji tego zadania zostanie poprzedzone przygotowaniem 230 km lokalnych linii obwodowych.

Wśród nich znajdują się trasy: nr 36 Ostrołęka - Łapy (80 km linii jednotorowej), nr 31 Czeremcha - Siedlce (85 km linii dwutorowej) i linia nr 32 Czeremcha - Białystok (70 km linii jednotorowej).

- Po wykonaniu tych prac pociągi towarowe pojadą przez Ostrołękę lub Czeremchę i Siedlce. Przewóz ładunków będzie odbywał się płynniej, bez ograniczeń prędkości, równocześnie mniej obciążona będzie modernizowana trasa Rail Baltica, gdzie priorytet mają połączenia pasażerskie - zapowiedziały PKP PLK.

Wadium w przetargu wynosi 3,75 mln zł. Zwycięzca przetargu zostanie wybrany według kryteriów ceny (80 proc.), terminu realizacji (10 proc.) i okresu gwarancji (10 proc.). Podstawowy czas robót to 11 miesięcy.

Wśród wykonawców, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do postępowania, znajdują się:

1. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman

2. Konsorcjum: Track Tec Construction, Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa

3. Torpol

4. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa

5. Konsorcjum: Strabag, ZUE, Strabag Rail (Czechy), Strabag Rail (Czechy), Strabag Altalanos Epito, Ed. Zublin

6. Konsorcjum: Porr Polska Construction, Porr Bau

7. Konsorcjum: Vias y Construcciones, Tesca Empresa Constructors, Electren, NDI SA, NDI sp. o.o.

Linia E75 (Rail Baltica) ma priorytetowe znaczenie dla ruchu kolejowego, stanowi część europejskiego korytarza transportowego i jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej. Po zakończeniu modernizacji Rail Baltica pociągi pasażerskie mają poruszać się z prędkością 160 km/godz.

Kolejarze zapowiadają, że poprawi się też komfort pasażerów, którzy zyskają m.in. wygodne i funkcjonalne perony, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zwiększy się również przepustowość linii dzięki czemu uruchomiona zostanie większa liczba połączeń.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP