PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Siedmiu chce budować dla DCT nowe nabrzeże w Porcie Gdańsk

Autor: wnp.pl (TE)
07-04-2014 12:17
Siedmiu chce budować dla DCT nowe nabrzeże w Porcie Gdańsk
fot. DCT

DCT Gdańsk otrzymał siedem wniosków o dopuszczenie do przetargu na zaprojektowanie i budowę nowego nabrzeża wraz z przyległymi placami składowymi na terenie Portu Gdańsk. Wśród nich znajdują się m.in. Hyundai Engineering & Construction, Strabag, a także konsorcja z Budimeksem i Bilfingerem.

W zakres zamówienia wchodzi m.in. projektowanie i roboty budowlane związane z pogłębianiem i odzyskiwaniem lądu, budową nabrzeża głębokowodnego przylegającego do istniejącego nabrzeża głębokowodnego, a także nowych placów składowych przyległych do nowego nabrzeża i funkcjonalnie połączonych z istniejącą infrastrukturą terminalu DCT Gdańsk.
Przetarg jest prowadzony poza procedurą zamówień publicznych. Jak podał inwestor, terminy realizacji będą wynikały z ofert złożonych przez zakwalifikowanych uczestników przetargu (maksymalnie pięciu) drugim etapie postępowania.

Jednocześnie zamawiający wstępnie szacuje, że inwestycja powinna zostać oddana do użytku nie później niż w wrześniu 2016 r. DCT Gdańska nie wyklucza, że przedsięwzięcie będzie w przyszłości współfinansowane ze środków UE.

Poniżej pełna lista złożonych wniosków:

1. Hyundai Engineering & Construction (Korea Południowa)

2. Konsorcjum: Strabag, Ed. Zueblin (grupa Strabag)

3. Konsorcjum: OHL (Hiszpania), Sociedad Anónima Trabajos y Obras - SATO (Hiszpania), Soletanche Bachy International (Francja)

4. N.V Besix (Belgia)

5. Konsorcjum: Per Aarsleff (Dania), Budimex, Dredging International (Belgia)

6. Konsorcjum: Bilfinger Construction (Niemcy), Bilfinger Infrastructure, Van Oord Dredging and Marine Contractors (Holandia), Przedsiębiorstwo Robot Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska, Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska

7. Boskalis International (Holandia)

Właścicielem DCT Gdańsk jest Gdansk Port Holdings Sarl. DCT jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.

Terminal DCT, zlokalizowany w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w zasięgu portów Gdańsk - Le Havre.

Roczna przepustowość terminala to 1,25 mln TEU, a roczna przepustowość bocznicy kolejowej wynosi 0,76 mln TEU. Terminal dysponuje nabrzeżem o długości 650 m z głębokością do 16,5 m, a także 4 km bocznicy kolejowej, 26 tys. TEU powierzchni składowej. Całkowita powierzchnia DCT Gdańsk to 44 ha

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 793 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP