Wbrew kryzysowi sieci marketów zainwestują ponad 3 mld zł w nowe sklepy. Najwięcej, aż 250 mln euro, wyda na nowe obiekty dyskontowa sieć Biedronka. Na mapie inwestycyjnej sieci przeważają małe miasta.
To powoduje, że zachodni właściciele największych sieci super- i hipermarketów ostrożnie planują nowe inwestycje na ten rok. Nie zamierzają jednak rezygnować z dalszej ekspansji. Sieci spożywcze wstępnie deklarują, że w tym roku uruchomią w Polsce ponad 200 sklepów i zainwestują przeszło 2 mld zł. Ponad połowa otwarć będzie zasługą portugalskiej sieci dyskontowej Biedronka, która zamierza podtrzymać dynamikę rozwoju z lat ubiegłych i chce uruchomić 150 nowych sklepów na co pzreznaczy 200-250 mln euro
Inne sieci spożywcze także postanowiły zaryzykować i postawić na dalszy rozwój. Francuski E.Leclerc wyda na tegoroczne projekty 200 mln zł.
Mniejsze miasta są zresztą na mapie inwestycyjnej większości zachodnich sieci spożywczych. Wynika to z nasycenia większych pod względem super- i hipermarketów. Dlatego w kierunku mniejszych miast rusza Carrefour, który w Polsce ma już 350 sklepów.
Sieć Netto otworzy w tym roku markety m.in. w Będzinie, Chełmży, Bystrzycy Kłodzkiej. Mniejsze miasta to też strategia Intermarche, który w tym roku wejdzie m.in. do Chojny, Dęblina, Krosna, Sanoka.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sieci handlowe postawią w tym roku 250 supermarketów