Spółka Selena FM, producent i dystrybutor chemii budowlanej, planuje dalszy wzrost przychodów w 2011 roku po tym, jak w ciągu trzech kwartałów tego roku przekroczyła poziom ubiegłorocznej sprzedaży (odpowiednio: 652,1 mln zł wobec 650,0 mln zł), podała spółka w komunikacie.
Grupa Selena już we wrześniu 2010 roku przekroczyła przychody ze sprzedaży za rok 2009 (652,1 mln zł po trzech kwartałach 2010 roku wobec 650,0 mln zł za cały rok 2009).
"Zwiększenie przychodów oraz zysku jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii ekspansji geograficznej oraz rozwoju nowych grup produktowych. Na wzrost przychodów o kwotę 167,4 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego złożyły się głównie: konsolidacja wyników nowo nabytych spółek - producenta materiałów dachowych Izolacja - Matizol z Gorlic i hiszpańskiej Quilosy będącej liderem na iberyjskim rynku uszczelniaczy i klejów - oraz organiczny rozwój sprzedaży w Polsce, Europie Wschodniej i Brazylii" - czytamy dalej w komunikacie.
Selena podkreśla tez, że osiągnęła najwyższą w swojej historii sprzedaż na rynku krajowym w wysokości 225,6 mln zł, co było m.in. efektem wprowadzenia do sprzedaży nowych produktów. Łącznie sprzedaż w Polsce stanowiła 35% przychodów Grupy.
"Dzięki utrzymującej się na rynkach wschodnich wysokiej koniunkturze Selena odnotowała również znaczny wzrost sprzedaży w Rosji, Kazachstanie oraz na Ukrainie. Blisko 30% wzrost sprzedaży w Brazylii był wynikiem umocnienia marki Tytan Professional oraz rozwoju nowego systemu dystrybucji bezpośredniej" - napisała także spółka.
Narastająco w I-III kw. 2010 roku spółka miała 27,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 32,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 652,07 mln zł wobec 479,31 mln zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Selena FM planuje dalszy wzrost przychodów w 2011 r.