PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Selektywny popyt na okna

Autor: Parkiet
14-02-2009 09:02

W różnej formie kończą czwarty kwartał i cały 2008 rok giełdowi producenci okien. Powody do zadowolenia ma Pozbud, w gorszych nastrojach mogą być natomiast akcjonariusze Budvaru Centrum.

Pierwsza firma, producent okien drewnianych, zrealizowała podwyższoną prognozę finansową pod względem zysku netto. Pozbud zarobił 4,6 mln zł, przy 43 mln zł przychodów ze sprzedaży (plan zakładał odpowiednio 4,5 mln zł i 48 mln zł). – Mimo ciężkiej sytuacji na rynku wywiązaliśmy się z obietnic złożonych akcjonariuszom. Mamy mocną pozycję w branży i zamierzamy w najbliższych kwartałach jeszcze ją wzmocnić – mówi w "Parkiecie" Bogdan Kasprzyk, wiceprezes Pozbudu. W samym IV kwartale zysk netto wyniósł 1,4 mln zł, a sprzedaż przekroczyła 17 mln zł. W analogicznym okresie 2007 r. poznańska firma miała 0,76 mln zł zarobku i 10,4 mln zł przychodów. Na 2009 r. zarząd prognozuje, że zysk netto wyniesie 6,8 mln zł, obroty wzrosną do 70 mln zł.
– Podtrzymujemy tę ambitną prognozę. Najbliższe pół roku pokaże, czy uda nam się aż tak poprawić wyniki – podkreśla Kasprzyk. Wartość tegorocznego portfela zleceń Pozbudu przekracza 40 mln zł. Firma na przełomie marca i kwietnia zamierza zakończyć rozbudowę linii produkcyjnej w nowym zakładzie w Słonawach. Dzięki inwestycji moce produkcyjne zwiększą się trzykrotnie. – Aby sprzedać okna z nowej linii, zwiększyliśmy dwukrotnie – do 50 – liczbę dilerów. Poważnie myślimy też o rozwinięciu sprzedaży eksportowej – informuje w dzienniku Kasprzyk.

Pod koniec stycznia Pozbud zawarł z firmą Baumal umowę o współpracy. Dzięki niej giełdowa spółka zagwarantowała sobie sprzedaż okien za blisko 4 mln zł (trafią głównie do krajów Beneluksu). Jednocześnie Pozbud kupi od partnera wyroby stolarki aluminiowej za 4,5 mln zł.

Gorzej ma się Budvar Centrum, producent okien z PCW. Spółka zmaga się ze spadkiem głównych parametrów finansowych. W ostatnim kwartale ub. r. wypracowała 0,8 mln zł zysku netto, przy 14,6 mln zł sprzedaży (w analogicznym okresie przed rokiem było to 2,7 mln zł i 23,3 mln zł). Budvar był nierentowny na poziomie zysku ze sprzedaży (zanotował w IV kwartale 66 tys. zł straty) - czytamy w "Parkiecie".

– Wyniki są dalekie od naszych oczekiwań. Niemniej, grudniowa sprzedaż była wyższa niż w listopadzie. Wiele wskazuje, że to trwalszy trend – uważa Marek Trzciński, prezes Budvaru Centrum. Jego zdaniem, w tym roku spółka poprawi zeszłoroczne osiągnięcia. Zarząd zamierza wykorzystać osłabienie kursu złotego względem euro i zwiększyć sprzedaż okien na rynki zagraniczne.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 243 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.