XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Selektywny popyt na okna

Selektywny popyt na okna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W różnej formie kończą czwarty kwartał i cały 2008 rok giełdowi producenci okien. Powody do zadowolenia ma Pozbud, w gorszych nastrojach mogą być natomiast akcjonariusze Budvaru Centrum.

Pierwsza firma, producent okien drewnianych, zrealizowała podwyższoną prognozę finansową pod względem zysku netto. Pozbud zarobił 4,6 mln zł, przy 43 mln zł przychodów ze sprzedaży (plan zakładał odpowiednio 4,5 mln zł i 48 mln zł). – Mimo ciężkiej sytuacji na rynku wywiązaliśmy się z obietnic złożonych akcjonariuszom. Mamy mocną pozycję w branży i zamierzamy w najbliższych kwartałach jeszcze ją wzmocnić – mówi w "Parkiecie" Bogdan Kasprzyk, wiceprezes Pozbudu. W samym IV kwartale zysk netto wyniósł 1,4 mln zł, a sprzedaż przekroczyła 17 mln zł. W analogicznym okresie 2007 r. poznańska firma miała 0,76 mln zł zarobku i 10,4 mln zł przychodów. Na 2009 r. zarząd prognozuje, że zysk netto wyniesie 6,8 mln zł, obroty wzrosną do 70 mln zł.

– Podtrzymujemy tę ambitną prognozę. Najbliższe pół roku pokaże, czy uda nam się aż tak poprawić wyniki – podkreśla Kasprzyk. Wartość tegorocznego portfela zleceń Pozbudu przekracza 40 mln zł. Firma na przełomie marca i kwietnia zamierza zakończyć rozbudowę linii produkcyjnej w nowym zakładzie w Słonawach. Dzięki inwestycji moce produkcyjne zwiększą się trzykrotnie. – Aby sprzedać okna z nowej linii, zwiększyliśmy dwukrotnie – do 50 – liczbę dilerów. Poważnie myślimy też o rozwinięciu sprzedaży eksportowej – informuje w dzienniku Kasprzyk.

Pod koniec stycznia Pozbud zawarł z firmą Baumal umowę o współpracy. Dzięki niej giełdowa spółka zagwarantowała sobie sprzedaż okien za blisko 4 mln zł (trafią głównie do krajów Beneluksu). Jednocześnie Pozbud kupi od partnera wyroby stolarki aluminiowej za 4,5 mln zł.

Gorzej ma się Budvar Centrum, producent okien z PCW. Spółka zmaga się ze spadkiem głównych parametrów finansowych. W ostatnim kwartale ub. r. wypracowała 0,8 mln zł zysku netto, przy 14,6 mln zł sprzedaży (w analogicznym okresie przed rokiem było to 2,7 mln zł i 23,3 mln zł). Budvar był nierentowny na poziomie zysku ze sprzedaży (zanotował w IV kwartale 66 tys. zł straty) - czytamy w "Parkiecie".

– Wyniki są dalekie od naszych oczekiwań. Niemniej, grudniowa sprzedaż była wyższa niż w listopadzie. Wiele wskazuje, że to trwalszy trend – uważa Marek Trzciński, prezes Budvaru Centrum. Jego zdaniem, w tym roku spółka poprawi zeszłoroczne osiągnięcia. Zarząd zamierza wykorzystać osłabienie kursu złotego względem euro i zwiększyć sprzedaż okien na rynki zagraniczne.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Selektywny popyt na okna

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!