PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Salini i Astaldi najbliższe zleceń na obwodnicę Marek na S8

Autor: wnp.pl (TE)
04-06-2014 15:43
Salini i Astaldi najbliższe zleceń na obwodnicę Marek na S8
fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Otwarto oferty w przetargu na projekt i budowę trasy wylotowej z Warszawy w kierunku Białegostoku, czyli 15-kilometrowej obwodnicy Marek. Pierwszy etap inwestycji najtaniej chce zrealizować konsorcjum Salini Polska, a drugi konsorcjum Astaldi.

Obwodnica, która ma odciążyć miasto od uciążliwego ruchu tranzytowego, będzie realizowana w dwóch częściach. Pierwsza (8,1 km) - od węzła Marki (bez węzła) do węzła Kobyłka - ma zostać wykonana w 32 miesiące od dnia podpisania umowy.
Natomiast druga (7,2 km) - od węzła Kobyłka (bez węzła) do węzła Radzymin Płd. - powinna zostać zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od zawarcia umowy, przy czym w ciągu 32 miesięcy zostanie oddany do ruchu nowy ciąg drogi S8, a 4 miesiące przeznaczone są na remont fragmentu starej trasy DK 8.

Wadium dla obu zadań wynosi po 3,5 mln zł, a przy wyborze najkorzystniejszych ofert ma być brane pod uwagę kryterium najniższej ceny.

Budżet inwestora dla pierwszego etapu wynosi 472,71 mln zł brutto, a oferta konsorcjum Salini Polska, Impregilo, Todini Costruzioni Generali, Przedsiębiorstwo
Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Pribex opiewa na 331,61 mln zł brutto.

Pozostałe oferty na ten etap trasy złożyły: konsorcjum Mirbud, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim (398,70 mln zł brutto), Strabag (430,22 mln zł brutto), Dragados (434,71 mln zł brutto), Budimex (551,66 mln zł brutto) oraz Metrostav (559,14 mln zł brutto).

Dla drugiego zadania zamawiający ustalił budżet w wysokości 447,17 mln zł brutto. Oferta konsorcjum Astaldi, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego opiewa na 405,89 mln zł brutto.

Pozostałe oferty na ten etap złożyły: Heilit+Woerner z grupy Strabag (407,16 mln zł brutto), konsorcjum Mostostal Kraków z grupy Budimex, Ferrovial Agroman (490,74 mln zł brutto), konsorcjum Porr Polska, Porr Bau, Warbud (504,77 mln zł brutto) oraz konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Mosty Katowice (620,58 mln zł brutto).

- Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę dwóch jezdni po trzy pasy ruchu, dwa mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie - podała GDDKiA.

Dodała, że obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km. Do tej pory powstało już ok. 40 proc. trasy, czyli 37,5 km.

- W budowie jest kolejne 4,6 km. Na wybór wykonawcy następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska - Lubelska) trwa postepowanie przetargowe. Na ostatni odcinek obwodnicy - 19 km fragment drogi S17, będący Wschodnią Obwodnicą Warszawy przygotowywana jest dokumentacja projektowa - podsumowała GDDKiA.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 932 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 330 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP