XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Rząd proponuje zmiany dot. Krajowego Funduszu Drogowego

Rząd proponuje zmiany dot. Krajowego Funduszu Drogowego
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rząd chce, by zobowiązania Krajowego Funduszu Drogowego mogły być spłacane poprzez równoczesne zaciągnięcie nowych kredytów i pożyczek przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Ponadto wpływy z e-myta mają trafiać na rachunek KFD bez określania ich przeznaczenia.

Jak poinformowało we wtorek Centrum Informacyjne Rządu, celem przyjętego przez rząd projektu nowelizacji ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (KFD) oraz ustawy o drogach publicznych jest restrukturyzacja długu Funduszu i zwiększenie jego płynności finansowej.

Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy możliwe będzie spłacenie zobowiązań KFD poprzez równoczesne zaciągnięcie nowych kredytów i pożyczek przez Bank Gospodarstwa Krajowego. BGK będzie miał więc prawo zaciągać kredyty, pożyczki lub emitować papiery dłużne z jednoczesną możliwością uzyskiwania poręczeń i gwarancji Skarbu Państwa.

- Wprowadzenie tej modyfikacji wynika z faktu, że w kolejnych latach konieczne będzie spłacenie zadłużenia zaciągniętego przez KFD poprzez emisję obligacji przez Bank Gospodarstwa Krajowego, a w najbliższej perspektywie spłata zadłużenia z bieżących środków jest niemożliwa - czytamy w komunikacie CIR.

CIR poinformował, że w projekcie zaproponowano również, by wpływy z e-myta, gromadzone na wyodrębnionym rachunku bankowym Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, były przekazywane na rachunek KFD bez określania ich przeznaczenia. - Pozwoli to efektywniej i zgodnie z bieżącymi potrzebami wykorzystywać zgromadzone pieniądze, co poprawi płynność finansową KFD - wskazał CIR.

Krajowy Fundusz Drogowy istnieje od stycznia 2004 r. w Banku Gospodarstwa Krajowego. Zadaniem KFD jest gromadzenie i przeznaczanie pieniędzy m.in. na finansowanie budowy i przebudowy dróg krajowych, finansowanie przygotowania, wdrożenia, budowy i eksploatacji systemu elektronicznego poboru opłat.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rząd proponuje zmiany dot. Krajowego Funduszu Drogowego

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!