PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek polski atrakcyjny dla niemieckiego przemysłu budowlanego

Autor: wnp.pl (PS)
12-05-2012 13:02

Pomimo większego ryzyka, z powodu rosnących cen surowców i energii, rosnącej konkurencji i niepewnej sytuacji w otoczeniu, niemiecki przemysł materiałów budowlanych i handlu nadal ma dobre perspektywy, także poprzez realizację ekspansji za granicę - ocenia Roland Berger Strategy Consultants.

Po kilku latach boomu, przemysł ten oczekuje dalszego wzrostu produkcji, choć w umiarkowanym tempie - po około 2 proc. w tym i 2013 roku. Spadek zamówień może wystąpić tylko w sektorze publicznych inwestycji infrastrukturalnych.
W 2011 r. inwestycje w niemieckim budownictwie mieszkaniowym wzrosły prawie o 6 proc. roku do roku i prawie o 7 proc. w budownictwie komercyjnym.

Zdecydowana większość dostawców materiałów budowlanych jako największe problemy wskazuje presję konsumentów na obniżkę cen (93 proc. odpowiedzi w ankiecie) i wzrost konkurencji na usługi ogrzewania (95 proc.).

Ponadto do ryzyk biznesowych zalicza się wąskie gardła wydajności i rosnącą złożoność rynków. Prawie połowa przedsiębiorstw budowlanych w Niemczech martwi się, że nie będzie w stanie uporać się z brakiem wykwalifikowanych pracowników. Ponadto 44 proc. z nich znacznie bardziej chce się skoncentrować na sprzedaży, niż na marżach z zysku, co - w ocenie ekspertów RBSC - nie jest dobrym planem, ponieważ trzeba zachować odpowiednią równowagę pomiędzy rozwojem zdolności produkcji a optymalizacją kosztów.

Firmy budowlane upatrują możliwości wzrostu m.in. w rozwoju własnego portfolio usług (73 proc.), intensyfikacji działań marketingowych w sprzedaży wyrobów i usług oraz rozwoju nowych segmentów usług (58 proc.) i nowych rynków (49 proc.). Z badania RBSC wynika, że połowa niemieckich przedsiębiorstw z tego sektora planuje wejść na nowe rynki.

- Niemiecki przemysł budowlany jest przygotowany do wzrostu we wszystkich trzech wymiarach: nowych regionów, nowych segmentów klientów i poszerzenia zakresu produktów - komentuje Kai-Stefan Schober, partner w Roland Berger. - Jednakże krajowy rynek jest nasycony, podczas gdy kilka sąsiednich, takich jak w Polsce, a także w krajach BRIC, oferuje lepsze możliwości wzrostu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 793 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP