Polacy rzadziej decydują się na zamieszkanie w okolicy oddalonej od centrum miasta - 40 proc. klientów pierwotnego rynku nieruchomości wybiera mieszkanie blisko węzłów komunikacyjnych i śródmieścia.
Zalety transportu miejskiego docenia niemal co piąty badany. Dobra lokalizacja mieszkania to tereny poza miastem, ale w bezpośredniej bliskości węzłów komunikacji publicznej, które zapewniają możliwość szybkiego dojazdu do głównych dzielnic metropolii.
-Lokalizacje w okolicy centrum doceniają przede wszystkim osoby, którym zależy na eksploracji miasta. Tą grupę klientów wyróżnia potrzeba życia blisko obszarów o rozwiniętej infrastrukturze. Rozpoczynając nowe inwestycje świadomy deweloper powinien tak dobrać lokalizację, żeby w odpowiednim stopniu zaspokoić potrzeby potencjalnych mieszkańców. Przykładem może być warszawski Mokotów czy Żoliborz, gdzie ulokowane są najciekawsze inwestycje. Przy wyborze mieszkania do klientów przemawia położenie blisko centrum, gdzie na wyciągnięcie ręki mają centra handlowe, kina i teatry oraz dobrą sieć komunikacyjną – mówi Maciej Mosiej, dyrektor zarządzający Layetana Developments Polska
Na wzrost zainteresowania mieszkaniem w okolicach śródmieścia wpływ może mieć też wpływ dobrze przeprowadzona rewitalizacja zaniedbanych zespołów starej zabudowy mieszkaniowej i architektury poprzemysłowej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek mieszkaniowy: śródmieścia znowu modne