W ubiegłym roku wartość materiałów dla branży budownictwa kolejowego zmalała do 1,6 mld zł, co szczególnie silnie odczuli wyspecjalizowani producenci. Ten rok powinien być dla nich lepszy, ale po spełnieniu pewnych warunków.
Co także istotne, nie przygotował scenariuszy alternatywnych. Temu inwestorowi zdarzało się już kilkakrotnie wcześniej, że nie wykonywał planu rocznego, ale potrafił dorzucić nieco zamówień, np. w postaci programu rozjazdowego lub zwiększonych napraw bieżących.
W efekcie, wartościowo rynek budownictwa kolejowego cofnął się gwałtownie w ub. roku do poziomu z 2013 r.
Skutki są wielorakie. Z jednej strony, spowodowało to - jak mówią przedstawiciele producentów materiałów - wojnę cenową, zwolnienia grupowe, ograniczanie nakładów na innowacje i unowocześnianie parku maszynowego. Tylko nieliczni mieli możliwość ograniczenia skutków „tąpnięcia” zwiększonym eksportem.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek materiałów dla branży budownictwa kolejowego: wartość i perspektywy