PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek centrów handlowych nad przepaścią? To dobry czas na zmiany!

Autor: www.propertynews.pl
27-05-2013 07:31
Rynek centrów handlowych nad przepaścią? To dobry czas na zmiany!

James Turner, dyrektor zarządzający Balmain Asset Management

Najbliższe lata to bardzo trudny czas dla inwestorów na rynku nieruchomości handlowych. Problemy gospodarcze, niekorzystne wskaźniki ekonomiczne oraz pojawiające się trendy wymagają podjęcia nowych działań. - Dni, kiedy na rynku centrów handlowych rządzą pasywni inwestorzy już przeminęły - mówi w rozmowie z Propertynews.pl James Turner, dyrektor zarządzający Balmain Asset Management. Jaką receptę na sukces ma jedna z szybciej rozwijających się na polskim rynku nieruchomości handlowych firm inwestycyjnych?

Jak Pana zdaniem wygląda sytuacja na polskim rynku nieruchomości handlowych? Czy zgadza się Pan z opinią, że rok 2013 to koniec boomu na rynku?
- Podobnie jak w przypadku wielu europejskich rynków nieruchomości, postrzeganie różnych centrów handlowych w Polsce różni się w zależności od ich pozycji na rynku. Sprzedawcy, inwestorzy i banki wykazują znacznie mniejsze zainteresowanie centrami handlowymi na obszarach o wysokiej konkurencji, zwłaszcza w regionach, które nie są silne ekonomicznie. Główne miasta nadal jednak wykazują stosunkowo silne perspektywy dla rozwoju.

Jedną z wielu zalet polskiego rynku jest to, że był on i nadal pozostaje stabilny. W porównaniu do innych głównych rynków europejskich, zauważamy stosunkowo niewiele przykładów zachowań typu "boom and bust". Oczywiście nie można zaprzeczyć, że było kilka całkiem poważnych problemów zarówno na rynku sprzedaży detalicznej, jak i na rynku inwestycjnym, ale ogólnie mówiąc nie są one zbyt częste. Wierzę, że zdrowy rozsądek sprzedawców detalicznych, inwestorów i banków będzie nadal udowadniał, że polski rynek inwestycyjny ma wszystko to, czego potrzeba, aby utrzymać stały profil wzrostu w przyszłości.

Jak ocenia Pan perspektywę rozwoju branży centrów handlowych na najbliższe lata? Czego możemy się spodziewać przy dynamicznie zmieniające się sytuacji rynkowej?

- Największe wyzwania wpływające na branżę centrów handlowych oscylują wokół znaczenia tego, czego po przestrzeni komercyjnej oczekują klienci. Zawsze możemy wskazać na wzrost detalicznej sprzedaży internetowej i zacząć "panikować", ale sytuacja jest znacznie bardziej skomplikowana. Centra handlowe są stworzone dla ludzi, którzy chcą korzystać z przestrzeni. Zamieniają one pewien obszar w bardzo dynamiczne, nastawione na ludzi miejsce. Widać to nawet po tym, kiedy nowy towar przybywa do pojedyńczego sklepu - centrum handlowe zmienia się każdego dnia. To właśnie z powodu tej dynamicznej natury tego typu obiektów mamy doskonałą bazą startową, aby dostosować się do nowoczesnego handlu detalicznego.

Zobacz całą rozmowę w serwisie www.propertynews.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 375 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

586 860 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.