PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ruszyła budowa mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej

Autor: WNP.PL (PS)
03-07-2015 14:39
Ruszyła budowa mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej

Most nad Nysą Łużycka zastąpi starą przeprawę. Od lutego wykonano już prace rozbiórkowe: usunięto tor i wyeksploatowane konstrukcje mostu.

Fot. Andrzej Wawok

Rozpoczął się najważniejszy etap budowy granicznego mostu kolejowego nad Nysą Łużycką pomiędzy Bielawą Dolną a miejscowością Horka, na międzynarodowej trasie z Polski do Niemiec E30.

Inwestycja ta - o kosztorysie 23 mln zł - zapewni dwa razy szybszy przejazd oraz większej liczby pociągów, także cięższych. Most istotnie poprawi jakość połączeń Wschód - Zachód.
Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe budowa mostu prowadzona jest równolegle z rozbudową i elektryfikacją przez DB Netz AG (niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej) linii Knappenrode - Horka - granica państwa.

Most nad Nysą Łużycka zastąpi starą przeprawę. Od lutego wykonano już prace rozbiórkowe: usunięto tor i wyeksploatowane konstrukcje mostu.

Wykonawca zlikwidował też stare podpory oraz zbędne elementy żelbetowych przyczółków. Było to możliwe po uzyskaniu niezbędnych polskich i niemieckich dokumentów m.in. związanych z ochroną środowiska oraz pozwalających na rozpoczęcie robót.

Dziś w fundamenty mostu wmurowano akt erekcyjny, czyli - rozpoczęła się budowa nowej przeprawy kolejowej nad Nysą Łużycką. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele polskich i niemieckich władz samorządowych oraz przedstawiciele polsko-niemieckiej Grupy Infrastrukturalnej, zarządców infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i DB Netz AG, wykonawcy.

Długość mostu wyniesie blisko 160 metrów - o 23 metry więcej, niż poprzedniej przeprawy. Obiekt zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej - nie 50 km/h, lecz 120 km/h.

Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami - Węglińcem i Horką zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji.

Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP