Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ruszają prace przy wylewaniu stropu dworca Łódź Fabryczna

Autor: PAP
20-05-2013 14:55

Rozpoczęły się prace związane z wylewaniem stropu podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Jego sufit będzie miał powierzchnię boiska piłkarskiego. Cała inwestycja ma być gotowa do lutego 2015 r. - poinformowano na poniedziałkowej konferencji prasowej.

Dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi znajdzie się osiem metrów pod ziemią. Na drugim poziomie, 16,5 metra pod ziemią, będzie stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. W przyszłości "Fabryczna" ma być połączona podziemnym tunelem z dworcem Łódź Kaliska.
W pierwszym etapie pod realizację inwestycji wykonano wykop o długości niemal 500 metrów, 120 metrów szerokości i 8 metrów głębokości. Przez ostatnie kilka miesięcy stawiano tzw. ściany szczelinowe. Jak powiedział na spotkaniu z mediami zastępca dyrektora projektu PKP PLK Marek Faber, do tej pory wykonano 20 tys. m kw. tych ścian. Część z nich posłuży do podtrzymania płyty stropowej dworca, która zepnie ściany. A to umożliwi wybieranie ziemi spod stropu do głębokości 16,5 metra.

Faber zwrócił uwagę, że plac, na którym wylewana ma być płyta stropowa, został podzielona na trzy części, a każda z nich na kilkanaście działek o wymiarach 25 na 25 m. Prace mają polegać na wylewaniu warstwa po warstwie kolejnych porcji betonu na każdej z działek. Grubość płyty stropowej ma wynieść ok. 120 cm.

Dworzec powstaje w systemie "projektuj i buduj". Cała inwestycja zajmuje prawie 24 ha w ścisłym centrum miasta; w najszerszym miejscu rozciąga się na ponad 700 m.

Obecny na konferencji prasowej wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień przypomniał, że wraz z budową dworca nastąpi też rozbudowa okolicznego systemu komunikacyjnego. Powstaną nowe ulice i ciągi komunikacyjne.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być jednym z najważniejszych elementów projektu "Nowe Centrum Łodzi" i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się też m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, parkingi dla samochodów.

Dworzec na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta buduje konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Otwarcie dworca i węzła multimodalnego zaplanowano na luty 2015 r. Koszt inwestycji, która ma być współfinansowana przez Unię Europejską, to 1,75 mld zł brutto.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 751 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP