XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Ruszają prace przy wylewaniu stropu dworca Łódź Fabryczna

Ruszają prace przy wylewaniu stropu dworca Łódź Fabryczna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rozpoczęły się prace związane z wylewaniem stropu podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Jego sufit będzie miał powierzchnię boiska piłkarskiego. Cała inwestycja ma być gotowa do lutego 2015 r. - poinformowano na poniedziałkowej konferencji prasowej.

Dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi znajdzie się osiem metrów pod ziemią. Na drugim poziomie, 16,5 metra pod ziemią, będzie stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. W przyszłości "Fabryczna" ma być połączona podziemnym tunelem z dworcem Łódź Kaliska.

W pierwszym etapie pod realizację inwestycji wykonano wykop o długości niemal 500 metrów, 120 metrów szerokości i 8 metrów głębokości. Przez ostatnie kilka miesięcy stawiano tzw. ściany szczelinowe. Jak powiedział na spotkaniu z mediami zastępca dyrektora projektu PKP PLK Marek Faber, do tej pory wykonano 20 tys. m kw. tych ścian. Część z nich posłuży do podtrzymania płyty stropowej dworca, która zepnie ściany. A to umożliwi wybieranie ziemi spod stropu do głębokości 16,5 metra.

Faber zwrócił uwagę, że plac, na którym wylewana ma być płyta stropowa, został podzielona na trzy części, a każda z nich na kilkanaście działek o wymiarach 25 na 25 m. Prace mają polegać na wylewaniu warstwa po warstwie kolejnych porcji betonu na każdej z działek. Grubość płyty stropowej ma wynieść ok. 120 cm.

Dworzec powstaje w systemie "projektuj i buduj". Cała inwestycja zajmuje prawie 24 ha w ścisłym centrum miasta; w najszerszym miejscu rozciąga się na ponad 700 m.

Obecny na konferencji prasowej wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień przypomniał, że wraz z budową dworca nastąpi też rozbudowa okolicznego systemu komunikacyjnego. Powstaną nowe ulice i ciągi komunikacyjne.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być jednym z najważniejszych elementów projektu "Nowe Centrum Łodzi" i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się też m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, parkingi dla samochodów.

Dworzec na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta buduje konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Otwarcie dworca i węzła multimodalnego zaplanowano na luty 2015 r. Koszt inwestycji, która ma być współfinansowana przez Unię Europejską, to 1,75 mld zł brutto.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ruszają prace przy wylewaniu stropu dworca Łódź Fabryczna

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!