Rusza program modernizacji i budowy 11 km łódzkich torowisk

Rusza program modernizacji i budowy 11 km łódzkich torowisk
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W poniedziałek rusza program "Tramwaj dla Łodzi", obejmujący remont i budowę 11 km torowisk w mieście. To największa inwestycja drogowa w bieżącej perspektywie UE, która za ok. 600 mln zł ma być zrealizowana w Łodzi do 2020 r.

W ramach programu zostanie zmodernizowanych sześć już istniejących tras m.in. na al. Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego, Przybyszewskiego, Kilińskiego i Rzgowskiej; przebudowane zostaną też dwa wiadukty - na ul. Przybyszewskiego i Kopcińskiego.

Dwa nowe odcinki torów powstaną na ul. Broniewskiego między ul. Rzgowską i Śmigłego-Rydza oraz na nowo wybudowanej w okolicach dworca Łódź-Fabryczna ul. Nowowęglowej, która połączy ul. Tramwajową z ul. Kopcińskiego. Linie te mają w przyszłości zintegrować przebudowaną trasę Wschód-Zachód (W-Z) z Łódzkim Tramwajem Regionalnym.

W poniedziałek rozpoczną się prace na skrzyżowaniu al. Śmigłego-Rydza i ul. Dąbrowskiego. Jak poinformowała Jolanta Baranowska z Biura Rzecznika Prasowego Prezydenta Łodzi, poważniejsze ograniczenia w ruchu nastąpią od 28 sierpnia. Ruch po al. Rydza-Śmigłego, która jest jedną z ważniejszych arterii miejskich, będzie ograniczony do jednego pasa.

"Nie będzie możliwości przejazdu ul. Dąbrowskiego na wprost, jak również włączenia z ul. Dąbrowskiego w al. Rydza-Śmigłego. Dla jadących w kierunku Dąbrowy zalecamy objazd ul. Broniewskiego lub Przybyszewskiego i Tatrzańską. Przez skrzyżowanie nie będą przejeżdżać tramwaje. Zastąpią je trzy autobusowe linie zastępcze" - podała Baranowska.

Program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego - łódzkie władze określają go jako "Tramwaj dla Łodzi" - realizowany będzie do 2020 r. w ramach aktualnej perspektywy finansowej UE. Obok remontów i budowy torowisk zakłada też modernizację zajezdni tramwajowej Chocianowice oraz zakup 30 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Jak przekazały wcześniej władze miasta, jego szacowany koszt to ok. 600 mln zł, z czego 80 proc. ma pochodzić ze środków UE.

Program jest kolejną inwestycją, mającą zapewnić poprawę komunikacji miejskiej w Łodzi. W 2015 r. - po trwającej dwa lata przebudowie - oddano do użytku trasę W-Z, łączącą dwa duże łódzkie osiedla - Olechów i Retkinię. W ramach inwestycji za 747 mln zł powstało m.in. 17 km nowych torów. Kursują po nich 22 nowe tramwaje typu Swing z bydgoskich zakładów Pesa.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rusza program modernizacji i budowy 11 km łódzkich torowisk

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!