PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ruda Śląska wybrała wykonawcę drugiego odcinka trasy N-S

Autor: PAP
23-12-2014 12:01
Ruda Śląska wybrała wykonawcę drugiego odcinka trasy N-S
fot. Andrzej Wawok

Samorząd Rudy Śląskiej wyłonił wykonawcę drugiego odcinka trasy N-S. Około kilometrowy odcinek dwujezdniowej arterii - wraz z połączeniem ku południowym dzielnicom Zabrza - powinien powstać w ciągu 24 miesięcy.

Trasa N-S (skrót pochodzi od angielskich słów "północ-południe") to najważniejsza inwestycja drogowa w Rudzie Śląskiej, istotna dla komunikacji w całej aglomeracji katowickiej. Usprawni ruch w mieście docelowo łącząc dwie najważniejsze drogi w regionie: autostradę A4 i Drogową Trasę Średnicową (DTŚ).
Oddany do użytku w styczniu ub. roku pierwszy odcinek trasy N-S liczy około kilometra. Wiedzie od istniejącego węzła DTŚ do dwupoziomowego węzła z rudzką ul. 1-go Maja, czyli drogą wojewódzką nr 925. Pierwszy etap prac - za 43,5 mln zł - sfinansowano głównie ze środków unijnych.

W obecnym, drugim etapie prac, powstanie ponadkilometrowy odcinek trasy od ul. 1-go Maja do ul. Bukowej wraz z dwupoziomowym węzłem z tą ulicą. Ul. Bukowa, obecnie ślepa, zostanie przedłużona do ul. ks. Niedzieli, która przechodzi dalej w zabrzańską ul. Sikorskiego. Licząca ok. 1,5 km jednojezdniowa droga ułatwi dojazd ze wschodnich dzielnic Rudy Śląskiej w kierunku południowych dzielnic Zabrza: Kończyc i Pawłowa.

Wraz z drugim odcinkiem trasy N-S oraz przedłużeniem ul. Bukowej powstaną wzdłuż nich drogi rowerowe. W procedurze wyłonienia wykonawcy miasto wybrało ofertę firmy Drogopol. Kolejny etap budowy trasy N-S będzie kosztował miasto blisko 50 mln zł.

"To najważniejsza przyszłoroczna miejska inwestycja. Choć zaczynamy ją realizować z własnych środków, to dzięki temu, że zadanie to wpisane jest na listę kluczowych projektów, które mają być finansowane ze środków unijnych, pieniądze wydane na budowę trasy N-S wrócą do budżetu miasta" - wskazała prezydent Rudy Śląskiej Grażyna Dziedzic.

Jak wyjaśniła, 30 mln zł na rozpoczynaną inwestycję będzie pochodziło z emisji obligacji. W ten sposób budowę można rozpocząć już teraz, nie czekając na unijne dofinansowanie "Pod koniec przyszłego roku chcielibyśmy też rozpocząć roboty od ul. Bukowej do ul. Kokota. Ta inwestycja jest jednym z priorytetów tej kadencji, dlatego zależy nam na jak najszybszej jej realizacji" - podkreśliła Dziedzic.

Budowa trasy N-S - zaprojektowanej jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu o prędkości projektowej 70 km/h - pozwoli na usunięcie ruchu tranzytowego i części lokalnego z dużego odcinka ul. 1 Maja przebiegającego na prawie całej długości w zwartej zabudowie. W przyszłości, po zakończeniu połączenia DTŚ z A4, trasa ma być budowana dalej w obie strony - do Bytomia i Mikołowa.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 602 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP