PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rozstrzygnięto przetargi na dokończenie trzech odcinków A1

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
31-01-2013 07:38
Rozstrzygnięto przetargi na dokończenie trzech odcinków A1
fot. PTWP

Bydgoski oddział GDDKiA wybrał w środę najkorzystniejsze oferty w dwóch przetargach, obejmujących dokończenie budowy trzech odcinków autostrady A1 Toruń - Stryków, których wcześniejszym wykonawcą były konsorcja spółek z grupy PBG oraz firm z Irlandii. W obu przypadkach wybrano włosko-polskie konsorcjum.

Jako najkorzystniejsze zostały wybrane oferty konsorcjum Salini Polska, Impregilo (Włochy) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Ich łączna wartość wynosi ponad miliard złotych brutto. Oferty w obu przetargach otwarto 27 grudnia ubiegłego roku.
W przetargu na dokończenie odcinka Czerniewice - Odolion (11,4 km) oraz Odolion - Brzezie (23 km) wpłynęły dwie oferty:

1. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo (Włochy), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (spółka zależna Mirbudu) - 450,23 mln zł brutto
2. Konsorcjum: Strabag, Budimex, Mota-Engil Central Europe - 500,22 mln zł brutto

Zamawiający na dokończenie tej inwestycji wyznaczył budżet w wysokości 713,77 mln zł brutto. Na zrealizowanie zadania zwycięzca przetargu będzie miał 11 miesięcy od podpisania umowy.

W przetargu na dokończenie odcinka węzeł Brzezie (z węzłem) - węzeł Kowal (bez węzła) o długości blisko 30 km również złożono dwie oferty:

1. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo (Włochy), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (spółka zależna Mirbudu) - 608,77 mln zł brutto
2. Konsorcjum: Budimex, Strabag, Mota-Engil Central Europe - 643,47 mln zł brutto

Na dokończenie tej inwestycji zamawiający przygotował budżet w wysokości 870,14 mln zł brutto. Wybrany wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał 12 miesięcy od podpisania umowy.

Kontrakty na budowę tych odcinków zostały zerwane na początku września ubiegłego roku. Między wykonawcami a GDDKiA trwa spór o to, kto pierwszy zerwał kontrakt i z czyjej winy to nastąpiło.

Na odcinkach Czerniewice - Odolion oraz Odolion - Brzezie inwestycję realizowało konsorcjum irlandzkich spółek SRB Civil Engineering (lider) i John Sisk&Son oraz PBG i dwóch jego spółek zależnych - Hydrobudowy Polska i Aprivii.

PBG obecnie znajduje się w upadłości układowej, a Hydrobudowa i Aprivia w likwidacyjnej. Wartość umowy wynosiła 934,06 mln zł brutto, a prace miały zakończyć się w marcu 2012 r.

Natomiast na odcinku Brzezie-Kowal liderem konsorcjum było PBG. Jego skład uzupełniały jeszcze Hydrobudowa Polska oraz Aprivia, a także SRB Civil Engineering i John Sisk&Son. Wartość umowy wynosiła 857,37 mln zł brutto, a prace miały zakończyć się w marcu 2012 r.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP