PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rozstrzygnięto przetarg na wykonanie projektu odcinka DTŚ do Mysłowic

Autor: PAP
01-02-2011 19:26

Przetarg na wykonawcę projektu pierwszego etapu przedłużenia Drogowej Trasy Średnicowej od Katowic do Mysłowic wygrała firma Egis Poland - podał urząd marszałkowski województwa śląskiego. DTŚ jest kluczową arterią komunikacyjną miast aglomeracji katowickiej.

Inwestycje, związane z budową przeważnie trzypasmowej, bezkolizyjnej "średnicówki", obejmowały w poprzednich latach jej przebieg od Katowic do skrzyżowania z drogą nr 88 w Gliwicach. Trasa ma obecnie 15,5 kilometrów długości i wiedzie od węzła z trasą S-86 w Katowicach do granicy Rudy Śląskiej i Zabrza. Budowa kolejnego odcinka DTŚ do centrum Zabrza dobiega końca, ma on zostać otwarty w połowie roku. Jeszcze w 2011 r. mają ruszyć prace na kolejnych zachodnich odcinkach.
Rozpoczęcie prac nad pierwszym etapem przedłużenia DTŚ od Katowic na wschód samorząd woj. śląskiego ogłosił w maju 2009 r. We wtorek biuro prasowe urzędu marszałkowskiego tego regionu poinformowało o wybraniu wykonawcy projektu tego odcinka. Zostanie nim spółka Egis Poland, która za ok. 1,15 mln zł przygotuje projekt budowlany i wykonawczy, a także skompletuje dokumentację umożliwiającą pozyskanie gruntów pod inwestycję.

Planowana jest budowa wschodniej części DTŚ, wiodącej od Katowic przez Mysłowice, Sosnowiec i Będzin, po Dąbrowę Górniczą. W 2004 r. miasta te porozumiały się z samorządem wojewódzkim, by wspólnie przygotować szacowaną na ponad 1 mld zł inwestycję. Dotąd nie opracowano jednak sposobu jej finansowania, a miasta nie określiły jej dokładnego przebiegu.

Wątpliwości nie było tylko, co do przedłużenia DTŚ w samych Katowicach - śladem bezkolizyjnej dwupasmowej ul. Bagiennej - do posiadającej podobne parametry ul. Obrzeżnej Zachodniej w Mysłowicach, która obiega to miasto, prowadząc na południe do węzła z autostradą A-4. Między Bagienną w Katowicach, a Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach od lat brakuje niespełna dwukilometrowego łącznika, wiodącego przez zdegradowane tereny.

Prowadzone obecnie przez samorząd województwa przedsięwzięcie zakłada budowę tego łącznika w postaci dwujezdniowej trasy od węzła Lwowska w katowickiej dzielnicy Szopienice przez węzeł Janów, który umożliwi w przyszłości dalszą budowę DTŚ w stronę Sosnowca, do węzła Jasińskiego, od którego zaczyna się bezkolizyjny odcinek Obrzeżnej Zachodniej. Ten właśnie fragment zostanie teraz objęty pracami projektowymi.

Koszt budowy katowicko-mysłowickiego odcinka DTŚ szacowany jest na ok. 162 mln zł. To trudny teren wymagający wielu obiektów inżynieryjnych. Finansowanie budowy na razie nie jest pewne. Projekt unijny - zakładające pokrycie ze środków unijnych ok. 50 proc. kosztów inwestycji - znajduje się obecnie na liście rezerwowej tzw. projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP