Rozstrzygnięto przetarg na projekt DTŚ Katowice-Jaworzno

Rozstrzygnięto przetarg na projekt DTŚ Katowice-Jaworzno
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rozstrzygnięto przetarg na projekt wschodniego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do Jaworzna. Za ponad 2,2 mln zł wykonają go firmy Egis i Inkom - podał w poniedziałek Urząd Miasta w Jaworznie.

Budowa 14-kilometrowego odcinka drogi ma rozpocząć się w 2016 r., a zakończyć do 2018 r. Koszt inwestycji to ok. 900 mln zł.

Informację o rozstrzygnięciu przetargu na wykonanie projektu DTŚ-Wschód przekazał w poniedziałek PAP Tomasz Tosza z Urzędu Miasta w Jaworznie. To jaworznicki samorząd rozpisał konkurs, z upoważnieniem władz Sosnowca i Mysłowic, przez które będzie przebiegała DTŚ.

- W ramach dokumentacji otrzymamy studium transportowe, dokumentację środowiskową oraz koncepcję programowo-przestrzenną, która później posłuży do ogłoszenia przetargu - powiedział Tosza. Zgodnie z planami wzdłuż DTŚ powstanie droga dla rowerów, w przyszłości będzie też mogło tamtędy prowadzić torowisko tramwajowe.

Umowa na wykonanie projektu zostanie podpisana 20 sierpnia. Pełna dokumentacja, która umożliwi rozpoczęcie budowy ma być skompletowana w połowie przyszłego roku. Najdalej na początku 2016 r. mają zostać ogłoszone przetargi na prace budowlane, które mają potrwać dwa lata.

DTŚ ma odciążyć centrum Mysłowic, mieszkańcom Jaworzna skrócić dojazd do centrum aglomeracji, a mieszkańcom Sosnowca zagwarantować alternatywny dojazd do Katowic. Dziś trzypasmowy odcinek drogi łączący Katowice z Sosnowcem należy do najbardziej obciążonych tras w kraju.

Budowa tej części DTŚ zostanie podzielona na dwa siedmiokilometrowe etapy. Pierwszy odcinek będzie wiódł od strony Katowic do węzła Jęzor na granicy Jaworzna i Sosnowca. Z kolei drugi etap będzie prowadził od Mysłowic do węzła Bór w Sosnowcu. Pierwszy odcinek, finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego, ma kosztować ok. 300 mln zł, a drugi, który powstanie dzięki kontraktowi terytorialnemu, ok. 600 mln zł.

Drogowa Trasa Średnicowa to najważniejsza, obok odcinka autostrady A4, arteria drogowa w aglomeracji katowickiej. Wytyczona możliwie w pobliżu centrów miast obsługuje ruch lokalny. Uzupełnia tym samym równoległą autostradę A4, przeznaczoną dla ruchu tranzytowego.

Budowa DTŚ to największa inwestycja realizowana przez śląskie samorządy. Dotychczas wydano na nią 2,8 mld zł. Bezkolizyjną, na większości odcinków trzypasmową trasą można obecnie przejechać od Katowic do granicy z Gliwicami, czyli ponad 20 km. W ostatni weekend otwarto dwa ostatnie odcinki w Zabrzu, trwają prace nad odcinkami G1 i G2 w samych Gliwicach.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rozstrzygnięto przetarg na projekt DTŚ Katowice-Jaworzno

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!