Kamień węgielny pod budowę obiektu zaplecza technicznego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA) wmurowano w piątek w Łodzi. Inwestycja warta ponad 55 mln zł ma być gotowa w połowie 2014 roku.
Hala serwisowo-naprawcza będzie miała 140 m długości i 40 m szerokości. Znajdą się w niej m.in. myjnia pojazdów, laserowe stanowisko do pomiarów zestawów kołowych, waga do pomiaru nacisku kół, zapadnia czy stanowiska odladzania i utrzymania czystości w pociągach. W budynku będzie także magazyn na części zapasowe do pociągów, warsztaty oraz pomieszczenia socjalne dla pracowników. "Zależało nam na tym, aby maksymalnie wykorzystać czas postoju pojazdu na zapleczu" - mówił prezes ŁKA Andrzej Wasilewski.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma połączyć Łódź z miastami i gminami aglomeracji. Pociągi kursować mają na trasach: Łódź Kaliska - Sieradz; Łódź Kaliska - Łowicz; Łódź Fabryczna - Koluszki; na odcinku Zgierz - Kutno oraz Łódź Chojny - Łódź Widzew. Połączenia uruchamiane będą sukcesywnie od 2014 r. Nowe pociągi ŁKA mają uzupełniać ofertę Przewozów Regionalnych.
Całkowita wartość projektu "Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej" ma wynieść 457 mln zł brutto. 193 mln zł na realizację projektu pochodzić będą ze środków unijnych, a 155 mln zł z emisji obligacji ŁKA.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rozpoczęto budowę zaplecza technicznego kolei aglomeracyjnej