Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rozmowy o funduszach na budowę odcinka A2 Nowy Tomyśl-Świecko na finiszu

Autor: PAP
25-05-2009 17:58

Spółka Autostrada Wielkopolska, która jest koncesjonariuszem planowanego odcinka autostrady A2 pomiędzy Nowym Tomyślem i Świeckiem, kończy rozmowy w sprawie finansowania tego przedsięwzięcia - poinformował PAP w poniedziałek prezes spółki Andrzej Patalas.

Firma prowadzi rozmowy z bankami prywatnymi. Jak przypomniał Patalas, budowa autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl - Świecko będzie kosztować ok. 1,65 mld euro.
W tym miesiącu koncesjonariusz uzyskał zgodę Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) na przyznanie 1,2 mld euro kredytu na to przedsięwzięcie. Kwota ta stanowi ok. 70 proc. wartości projektu.

Podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury Radosław Stępień zwrócił uwagę, że rola EBI w tym przedsięwzięciu jest ogromna: z jednej strony bank zapewnia większość finansowania, a z drugiej strony uwiarygadnia je w oczach banków komercyjnych.

"Dziś na rynku pozytywna opinia na temat projektu i przyznanie finansowania przez EBI może znakomicie uwiarygodnić projekt jako dobrą lokatę inwestycyjną dla banków komercyjnych" - ocenił Stępień.

"Od czasu włączenia się EBI wszystkie sprawy ruszyły bardzo szybko" - zaznaczył prezes Autostrady Wielkopolskiej.

Na mocy aneksu do umowy podpisanego pod koniec marca przez resort infrastruktury oraz spółkę Autostrada Wielkopolska ma ona czas do 30 czerwca na negocjacje z bankami na kredyty finansujące budowę autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl-Świecko.

Prezes Patalas zapowiedział, że wszystkie pozwolenia na budowę odcinka autostrady o długości 106 km powinny być wydane do końca tego roku. Cały odcinek Nowy Tomyśl - Świecko, budowany w technologii betonowej, ma być gotowy przed majem 2012 roku.

"Nie widzimy problemu, żeby wywiązać się z terminem przed EURO 2012, możliwe jest nawet przyspieszenie oddania do użytku tej autostrady" - dodał prezes.

Odcinek Nowy Tomyśl - Świecko jest podzielony na siedem mniejszych pododcinków. Jeden przebiega w Wielkopolsce, a reszta w województwie lubuskim. Zdaniem koncesjonariusza projekt jest bardzo trudny technicznie: zakłada budowę m.in. 81 obiektów mostowych i sześciu węzłów autostradowych.

W poniedziałek w Krakowie odbywa się 37 edycja kongresu europejskiego stowarzyszenia zrzeszającego koncesjonariuszy i operatorów płatnych autostrad ASECAP. Reprezentuje ona członków z takich państw jak: Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Grecja, Norwegia, Austria, Węgry, Chorwacja, Serbia, Belgia, Holandia, Wielka Brytania, Polska, Dania, Słowenia i Irlandia.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 682 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP