PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rośnie komunikacyjny szkielet Podlasia

Autor: wnp.pl (Katarzyna Walterska)
21-08-2017 10:36
Rośnie komunikacyjny szkielet Podlasia
Fot. Shutterstock.com
Szlak Via Carpatia PTWP.jpg

Na Podlasiu rozwija się sieć drogowa. - Tak wielkiego zakresu prac budowlanych w naszym regionie jeszcze nie było! - podkreśla Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego. Odsuwa się jednak pomysł budowy lotniska. Nowymi drogami coraz łatwiej dojechać do portów warszawskich.

Barierą rozwoju Polski Wschodniej jest wciąż gorsza niż w centralnej i zachodniej Polsce infrastruktura komunikacyjna. Perspektywy nie wyglądają jednak najgorzej. Jakie znaczenie przypisałby pan szlakowi via Carpatia?

- Zapowiedź budowy via Carpatii od jakiegoś czasu przewija się w rządowych planach. Również lokalne samorządy mocno wspierają tę inicjatywę. Nie bez racji widzą w tym szlaku wielkie możliwości i nadzieję na rozwój gospodarczy. Wschodnia Polska od lat była przecież niedoinwestowana.

Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego. Fot. PTWP
Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego. Fot. PTWP

W kwestii finansowania ze środków krajowych mogę dać za wzór naszych sąsiadów na południu. Słowacja, Węgry, Rumunia i Bułgaria dużo wcześniej zorientowały się, jakie możliwości tranzytowe i gospodarcze daje taki szlak komunikacyjny. Od greckiego portu w Thessalonikach do Kłajpedy na Litwie czy nawet dalej na północ - do Finlandii, to obszar, który będą obsługiwały lokalne firmy transportowe, centra logistyczne, automatycznie powstające wokół trasy.

Dlatego wspomniane kraje przyspieszyły znacząco prace na swoich odcinkach via Carpatii. Biorąc pod uwagę aspiracje Państwa Środka i jego nacisk na rozwój nowej infrastruktury: poprzez budowę tej drogi wpisujemy się niejako w element międzynarodowej czy nawet międzykontynentalnej układanki spedycyjnej. Nie można zostać na uboczu, musimy być w środku całego projektu.

A Rail Baltica?


- To skok o co najmniej kilkanaście lat. Szybkie, bezkolizyjne tory oznaczają oszczędności dla firm, praca dla ludzi i korzyści dla regionów, przez które biegnie transport.

Lepsze skomunikowanie z portami w Trójmieście czy Kłajpedą na pewno mocno wyeksponuje znaczenie kolei w transporcie lądowym, ale i morskim. Bo dzięki nowym szlakom kontenery czy inne towary szybciej trafią do odbiorców.

W dobie ciągłego pośpiechu czas jest najzwyczajniej coraz droższy.

Również w kontekście Nowego Jedwabnego Szlaku budowa Rail Baltica to dodatkowy atut atrakcyjności regionu, który wykorzystamy w stu procentach, by przyciągnąć inwestorów. Bo właśnie dla inwestorów te inwestycje - via Carpatia czy Raal Baltica - tworzą nowe, większe możliwości zarabiania pieniędzy. A przecież na tym szczególnie nam zależy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
Szlak Via Carpatia PTWP.jpg  

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP