Ministerstwo Środowiska nie widzi przeszkód, aby mogła się rozpocząć budowa autostrady A-4 (woj. małopolskie) na odcinku węzeł "Szarów" - węzeł "Krzyż" - poinformowała rzecznik ministra środowiska Elżbieta Strucka.
Problem związany z budową tego odcinka autostrady powstał w grudniu ubiegłego roku. Okazało się wówczas, że przebiegająca w pobliżu planowanej autostrady magistrala kolejowa E30 będzie modernizowana. Ze względu na kumulowanie się efektu oddziaływania obu inwestycji na środowisko niezbędne okazały się wspólne rozwiązania.
Chodzi o odcinek magistrali i autostrady na trasie Kraków-Tarnów- Rzeszów-Przemyśl-Medyka. W kilku miejscach linia kolejowa i A-4 przebiegają tak blisko siebie, że trzeba wspólnie zaprojektować przejścia dla zwierząt, by zapobiec ich kolizji z pociągami i pojazdami drogowymi.
Jak poinformowała Strucka, w poniedziałek odbyło się spotkanie przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe z wiceministrem środowiska, Głównym Konserwatorem Przyrody Maciejem Trzeciakiem. Przedstawiono na nim projekt uwzględniający stawiane wymagania.
- Na szlakach migracyjnych powstaną dwa duże przejścia, mające po 80 m szerokości, pozwalające zwierzętom bezpiecznie przechodzić nad autostradą i torami - poinformowała Strucka.
To jedna z najważniejszych inwestycji nie tylko dla Małopolski, ale i dla organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.
Autostrada będzie kontynuacją niemieckiej trasy A-4 z Drezna. Na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego do Niemiec Jędrzychowice-Ludwigsdorf koło Zgorzelca poprzez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Rudę Śląską, Chorzów, Katowice, Jaworzno, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego na Ukrainę w Korczowej.
Łączna długość autostrady A-4 wyniesie 670 km. Dotychczas zbudowano około 375 km. Trasa przebiega przez woj. dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie i podkarpackie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Resort środowiska nie widzi przeszkód w budowie autostrady A-4