Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rażąco niska cena Salini na S7. Budimex bliski 1,3 mld zł

Autor: wnp.pl (TE)
08-11-2014 16:36
Rażąco niska cena Salini na S7. Budimex bliski 1,3 mld zł

S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe.

fot. GDDKiA

KIO nakazała odrzucenie z uwagi na rażąco niską cenę wartej blisko 1 mld zł brutto oferty konsorcjum Salini, która została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę drogi S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16. W tej sytuacji najtańsza oferta w postępowaniu będzie należeć do konsorcjum Budimeksu, które wyceniło zadanie na ponad 1,3 mld zł brutto.

- Nakazano odrzucić ofertę Salini z powodu rażąco niskiej ceny. Utrzymano odrzucenie oferty Astaldi ze względu na niezgodności treści oferty ze specyfikacją. De facto na placu boju pozostaje Budimex - powiedziała PAP Justyna Tomkowska, rzecznik KIO.
Wcześniej, 10 października, GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum Salini Polska, Impregilo oraz Todini Costruzioni Generali jako najkorzystniejszą w przetargu. Jej dokładna wartość wynosi 0,995 mld zł wobec budżetu inwestora w wysokości 1,452 mld zł brutto.

Oferta konsorcjum OHL została wykluczona przez zamawiającego z uwagi na błędy w obliczeniu ceny. Również z tego powodu oraz niezgodności z SIWZ odrzucono ofertę Astaldi. Natomiast konsorcjum Società Italiana per Condotte d'Acqua zostało wykluczone, gdyż nie wniosło w prawidłowy sposób wadium.

Kryteria oceny ofert to: cena (90 proc.), gwarancja (5 proc.) oraz termin realizacji (5 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 20-miesięczny termin realizacji (poza konsorcjum Mosty-Łódź - 23 miesiące) oraz 10-letni okres gwarancji.
Poniżej pełna lista złożonych ofert (cena brutto):

1. Konsorcjum: OHL, OHL ZS, Construcciones Rubau, Rubau Polska - 1,432 mld zł - odrzucona
2. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Bunte Polska - 1,611 mld zł
3. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo, Todini Costruzioni Generali - 0,995 mld zł
4. Konsorcjum: Società Italiana per Condotte d'Acqua, Vianini Lavori, Inso Sistemi per le Infrastrutture Sociale - 1,576 mld zł - wykluczona
5. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman - 1,318 mld zł
6. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim, Pozbud - 1,772 mld zł
7. Astaldi - 1,124 mld zł – odrzucona

W ramach budowy odcinka S7 powstanie dwujezdniowa trasa o długości 9,7 km oraz dwa węzły drogowe - Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK16.

Natomiast dwujezdniowa obwodnica Ostródy będzie miała 8,7 km i pobiegnie od skrzyżowania z DK15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

W ostatnich dniach konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu Agroman podpisało z olsztyńskim oddziałem GDDKiA kontrakt na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn - Ostróda Północ.

Zobacz więcej: Konsorcjum Budimeksu ma kontrakt na budowę odcinka S7



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP