PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przetargi na S7 Lubień - Rabka wraz z tunelem ogłoszone

Autor: wnp.pl (TE)
21-12-2014 16:06
Przetargi na S7 Lubień - Rabka wraz z tunelem ogłoszone
fot. GDDKiA

Krakowski oddział GDDKiA ogłosił przetargi na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka-Zdrój wraz z ponad dwukilometrowym tunelem pod masywem Lubonia Małego.

- Przybliża się oczekiwana przez wielu kierowców podróżujących z różnych stron Polski „Zakopianką” perspektywa bezpieczniejszego i sprawniejszego podróżowania na Podhale, w Tatry i na południe Europy - podkreśliła GDDKiA.
Pierwszy przetarg obejmuje odcinek Lubień - Naprawa (7,6 km), drugi to odcinek Naprawa - Skomielna Biała (3 km) wraz z tunelem, a trzeci - odcinek Skomielna Biała - Chabówka (5,2 km) wraz z budową nowego fragmentu drogi krajowej nr 47 Rabka-Zdrój - Chabówka (0,9 km).

W pierwszym i trzecim przetargu przy wyborze najkorzystniejszych ofert pod uwagę będą brane: cena (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.).

Zamawiający oczekuje realizacji w terminie 22-25 miesięcy oraz udzielania gwarancji na 5-10 lat. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Termin składania wniosków o dopuszczenie do postępowania w obu przetargach ustalono na 12 lutego 2015 r. Wadia wynoszą po 5 mln zł, a do każdego z postępowania zostanie dopuszczonych maksymalnie po 20 wykonawców.

Natomiast w przetargu na odcinek „tunelowy” przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę będą brane cena (90 proc.) oraz termin realizacji (10 proc.). Przewidywany czas realizacji wynosi 54-60 miesięcy i będą do niego wliczane okresy zimowe.

Do przetargu zostanie dopuszczonych maksymalnie pięciu wykonawców, a termin składania wniosków mija 19 lutego 2015 r. Wadium wynosi 10 mln zł.

Jak zaznaczyła GDDKiA, S7 Lubień - Rabka-Zdrój będzie bardzo różnorodną i malowniczą drogą ekspresową. W celu dostosowania do warunków terenowych połowę przebiegu trasy zaprojektowano na wiaduktach, estakadach, mostach oraz w tunelu.

Dwukomorowy tunel o długości 2058 metrów będzie drążony w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry dystans będzie wynosił 107 metrów.

Oprócz tunelu zaplanowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, a pozostałe to wiadukty i łącznice. Najdłuższy wiadukt będzie miał 992 metry długości.

Ponadto powstaną dwa węzły drogowe (Skomielna i Zabornia), trzy miejsca obsługi podróżnych (Lubień, Krzeczów i Zbójecka Góra) oraz 25 km dróg dojazdowych, obsługujących przyległe tereny.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 064 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP