Przetargi na kolejne węzły przesiadkowe w Katowicach – w 2018 r.

Przetargi na kolejne węzły przesiadkowe w Katowicach – w 2018 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Na przyszły rok samorząd Katowic planuje ogłoszenie przetargów na budowę trzech kolejnych węzłów przesiadkowych: Piotrowice, Podlesie i Kostuchna - w południowych dzielnicach miasta. Uzupełnią one inwestycje, których realizacja rozpoczęła się w tym roku.

Podczas środowej debaty zorganizowanej w ramach Targów Transportu Publicznego Silesia Komunikacja w Sosnowcu naczelnik wydziału transportu katowickiego magistratu Bogusław Lowak przypomniał, że miasto zaplanowało budowę swojego systemu węzłów przesiadkowych w dwóch etapach.

W pierwszym etapie, którego realizacja już się rozpoczęła, przewidziano budowę m.in. dwóch węzłów przesiadkowych typu Park and Ride, bezpośrednio powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie i Brynów. Obecnie obie te zaprojektowane już inwestycje są na etapie przetargów na wykonawców.

Kolejny węzeł, Sądowa - w centrum miasta, ma przede wszystkim integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacją miejską. Z kolei węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy o tej nazwie ma głównie służyć łączeniu komunikacji miejską z koleją (tu również rozpoczął się już przetarg).

W drugim etapie, którego realizację przewidziano na lata 2018-2020, powstać mają węzły Park and Ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna - położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej. Obecnie węzły te są projektowane, np. w przypadku węzła Podlesie samorząd zbierał w dniach 5-19 kwietnia br. opinie mieszkańców na swojej internetowej platformie konsultacji społecznych.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych ma być współfinansowany funduszami europejskimi z dwóch źródeł. We wrześniu ub. roku zarząd woj. śląskiego przyznał już łącznie ok. 120 mln zł dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na trzy węzły zgłoszone w procedurze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT): Zawodzie, Brynów oraz Ligota.

Środki ZIT - w zamierzeniu katowickiego samorządu - mają też wesprzeć budowę węzłów: Piotrowice, Podlesie i Kostuchna.

Projekt dotyczący węzła Sądowa został natomiast zgłoszony do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (w tzw. komponencie POIiŚ_TRA - komplementarnym do ZIT).

Według informacji podawanych przez miasto wraz z ogłaszaniem dotychczasowych przetargów koszt budowy węzła Zawodzie oszacowano na 64,2 mln zł, węzła w Brynowie na ponad 66,6 mln zł, natomiast węzeł w Ligocie ma powstać kosztem ok. 14 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przetargi na kolejne węzły przesiadkowe w Katowicach – w 2018 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!