Przetarg na remonty linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle - Chałupki

Przetarg na remonty linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle - Chałupki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przetarg na remont dwóch odcinków linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn-Koźle - Chałupki ogłosił zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. To część finansowanego z budżetu państwa projektu dotyczącego tej linii, o wartości ponad 194 mln zł.

Magistralna linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn-Koźle - Chałupki jest częścią międzynarodowego ciągu transportowego E59. To linia ważna dla ruchu pasażerskiego, a szczególnie towarowego - biegnie do granicy państwa i kolejowego przejścia granicznego z Czechami w Chałupkach.

Od sierpnia do października ub. roku PKP PLK przeprowadziły już przetarg na wybór wykonawcy prac na linii nr 151 na odcinku Krzyżanowice - Chałupki. Za 24 mln zł brutto prowadzi je konsorcjum Przedsiębiorstwa EL-IN i Torkolu. Zakończenie tych robót planowane jest na listopad br.

Obecnie ogłoszony przetarg dotyczy rewitalizacji linii nr 151 na odcinkach Bierawa - Nędza oraz Racibórz - Krzyżanowice. Inwestycja szacowana jest na 80 mln zł. Prace te obejmą m.in. wymianę ok. 35 km torów, przebudowę sieci trakcyjnej i odnowienie 28 obiektów inżynieryjnych. Wymienionych ma zostać 14 rozjazdów i wyremontowanych 15 przejazdów kolejowo-drogowych. Zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Zakładane jest zwiększenie przepustowości stacji Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice. Stacje te oraz przystanek osobowy Tworków mają otrzymać podwyższone perony z nową nawierzchnią. W Kuźni Raciborskiej odnowiona ma zostać łącząca perony kładka.

Według poniedziałkowej informacji PLK projekt "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Chałupki (granica państwa)", o wartości ponad 194 mln zł, jest finansowany z budżetu państwa. W przyjętej w listopadzie ub. roku aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego projekt dotyczący tego odcinka linii E59, zakładany pod kątem środków unijnego instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility - CEF), został umieszczony na liście rezerwowej.

PLK za jeden ze swoich celów w perspektywie finansowej 2014-2020 uważa zwiększenie możliwości przewozów towarowych. W tym kontekście zarządca kolejowej infrastruktury m.in. w styczniu br. podpisał wartą ponad 370 mln zł umowę na rewitalizację linii kolejowych relacji Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze.

To znaczny fragment południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Przewidziane na lata 2017-2019 prace obejmują m.in. 60 km linii, 10 stacji i przystanków osobowych oraz 91 obiektów inżynieryjnych. Przetarg z ofertą o wartości 373,7 mln zł netto wygrało konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE, Strabag i Strabag Rail.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przetarg na remonty linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle - Chałupki

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!