Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przetarg na gliwicki fragment "średnicówki"

Autor: PAP
02-08-2012 17:22

Przetarg na wykonawcę ostatniego z brakujących dotąd fragmentów Drogowej Trasy Średnicowej w aglomeracji katowickiej - w granicach Gliwic - ogłosiła koordynująca proces powstawania trasy spółka DTŚ SA.

Trzypasmowa Drogowa Trasa Średnicowa - to kluczowa arteria w aglomeracji katowickiej. Nosi oznaczenie drogi wojewódzkiej nr 902. Istnieje ok. 20-km odcinek trasy - od węzła z drogą S86 w Katowicach do centrum Zabrza. Budowę ok. 3 km drogi z centrum Zabrza do granicy z Gliwicami rozpoczęto z końcem czerwca, a umowę na budowę pierwszego z dwóch odcinków gliwickich podpisano 11 lipca.
Cała gliwicka część "średnicówki" będzie mierzyła ok. 8,3 km. Pierwszy jej odcinek, tzw. G1, za 244,6 mln zł brutto, zbuduje firma Skanska. Fragment ten, o długości ok. 2,8 km, sięgnie od granicy Zabrza do gliwickiej ulicy Kujawskiej. Mieści się na nim m.in. węzeł "średnicówki" z autostradą A1.

W środę spółka DTŚ SA ogłosiła przetarg na budowę inwestycji obejmujących cały drugi i ostatni odcinek Trasy w Gliwicach - tzw. G2 o łącznej długości ok. 5,4 km. Prowadząc m.in. 500-metrowym tunelem przez śródmieście, ta część trasy powiedzie od skrzyżowania z DK-88 w rejonie ul. Portowej do ul. Kujawskiej, gdzie połączy się z G1. Termin otwarcia ofert w tym postępowaniu to 10 września.

Według dokumentacji przetargowej, początek trasy - od węzła z DK-88, na której zaplanowano budowę nowego 95-metrowego wiaduktu - wpisano w ślad istniejącej ul. Portowej. Od skrzyżowania z ul. Śliwki trasa pobiegnie między terenami Fabryki Drutu, Zakładu Energetycznego, Centrum Onkologii i Parkiem Chopina. Potem droga wkroczy w pas terenu pomiędzy ul. Dubois i Fredry - stamtąd powiedzie dnem dawnego koryta kanału kłodnickiego, gdzie zaplanowano m.in. tunel pod ul. Zwycięstwa i Dworcową. Za tunelem pobiegnie w wykopie do wiaduktu pod ul. Konarskiego. Potem jej przebieg zaplanowano wzdłuż ul. Robotniczej i Franciszkańskiej do węzła z ul. Królewskiej Tamy, a stamtąd przez ogródki działkowe i tereny zalewowe - do węzła z ul. Kujawską.

G2 zaprojektowano jako czteropasmową ulicę (po dwa pasy w każdą stronę) z bezkolizyjnymi wjazdami i zjazdami. Jedynie na odcinku od węzła z ul. Królewskiej Tamy do węzła z ul. Kujawską będzie to dwupasmowa droga z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Inwestycja obejmie łącznie siedem bezkolizyjnych węzłów i cztery skrzyżowania wyłącznie ze skrętami w prawo. Powstanie jeden tunel, dwa mosty, siedem wiaduktów, trzy kładki technologiczne i długie odcinki ścian oporowych. Na znacznym odcinku - głównie w centrum miasta - "średnicówka" pobiegnie w wykopie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 667 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP