Przetarg na budowę żeglownego kanału między jeziorem Jamno i Bałtykiem

Przetarg na budowę żeglownego kanału między jeziorem Jamno i Bałtykiem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie ogłosił przetarg na budowę obejścia kanału łączącego jezioro Jamno z Bałtykiem w gm. Mielno, co ma umożliwić żeglugę jachtową.

Termin składania ofert wyznaczono na 7 kwietnia. Wadium w przetargu wynosi 200 tys. zł. Inwestycja, jak napisano w ogłoszeniu, ma być finansowana unijną dotacją z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 oraz pieniędzmi Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

Wartości projektu w ogłoszeniu nie podano, ale jak informował 8 lutego br. na konferencji prasowej w Koszalinie szef zarządu melioracji Tomasz Płowens koszt inwestycji oszacowano na 8,5 mln zł.

Obejście Kanału Jamneńskiego ma powstać po zachodniej stronie tego obiektu. Tor dla żeglugi jachtowej będzie miał ok. 200 m długości, 6 m szerokości i 3,5 m głębokości.

Obejście ma się zaczynać mniej więcej na wysokości oddanych do użytku w listopadzie ub.r. wrót sztormowych na Kanale Jamneńskim i kończyć za drogą powiatową Unieście - Łazy, na której zbudowany zostanie most zwodzony o długości niemal 12 metrów.

Na torze zostanie umieszczona śluza regulująca poziom wody. Wejście będzie zabezpieczone szandorami, czyli specjalnymi zamknięciami, które odetną tor od jeziora podczas sztormu.

Inwestycja będzie realizowana etapami. Całość prac ma zostać zakończona do 30 października br.

Jezioro Jamno jest jednym z największych w Polsce zbiorników wodnych pod względem powierzchni, która mieści się w granicach 2205-2239 ha.

Władze Koszalina planują budowę mariny przy południowym brzegu jeziora, które znajduje się administracyjnych granicach miasta, żeby marina mogła funkcjonować, potrzebne jest obejście dla jachtów istniejącego Kanału Jamneńskiego o długości 366 m. Kanał ten służy głównie do odprowadzania znacznej ilości wody spływającej z terenów przyległych i nie jest przystosowany do żeglugi.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przetarg na budowę żeglownego kanału między jeziorem Jamno i Bałtykiem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!