PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przebudowa S7 k. Skarżyska-Kamiennej może być wstrzymana

Autor: PAP
04-02-2013 21:10

Przebudowa krajowej trasy ekspresowej S7 na wysokości Skarżyska-Kamiennej może być wstrzymana wskutek decyzji Naczelnego Sądu Administracyjnego, który uwzględnił protesty ekologów. Zdaniem prezydenta Skarżyska to decyzja blokująca rozwój miasta.

Naczelny Sąd Administracyjny, po skardze Stowarzyszenia Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot, uchylił wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie podtrzymujące decyzję środowiskową i decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - przebudowy siedmiokilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 od Skarżyska-Kamiennej do granic województwa świętokrzyskiego.
Obydwie decyzje wrócą do ponownego rozpatrzenia w WSA. Regionalny oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach czeka na pisemne uzasadnienia wyroków, które wyjaśni, czy inwestycja będzie wstrzymana. Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej jest ostateczne i ma rygor natychmiastowej wykonalności.

"Przygotowując dokumentację inwestycyjną tego odcinka S7, przeprowadziliśmy dwie procedury ocen oddziaływania na środowisko. Na około 7-kilometrowym odcinku trasy ekspresowej zaplanowanych jest sześć przejść dla zwierząt małych i jedno, wzdłuż rzeki Oleśnicy, dla zwierząt średnich. Uwzględniona została także ochrona motyli żyjących w pobliskim obszarze Natura 2000. Na sąsiednim odcinku S7, od granic województwa świętokrzyskiego do Radomia, zaplanowane są cztery przejścia dla zwierząt dużych; najbliższe w odległości kilku kilometrów od Skarżyska-Kamiennej" - poinformowała w poniedziałek PAP rzecznik kieleckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Pawelec-Buras.

Stowarzyszenie domagało się od GDDKiA umieszczenia w projekcie dodatkowych przejść dla dużych zwierząt oraz rezygnacji z budowy węzła "Skarżysko-Północ". Według ekologów, opierających się na badaniach natężenia ruchu, taka inwestycja dla miasta powiatowego nie jest niezbędna - obecnie korzystałoby z węzła do 1,5 tys. samochodów na dobę.

"Jeśli w pisemnym uzasadnieniu wyroku nie będzie uchylony rygor natychmiastowej wykonalności budowy, wystąpimy o to na drogę sądową, powołując się na orzeczenie NSA. Chcemy wstrzymania inwestycji, bo w obecnym kształcie jest zaplanowana na trasie głównego, trzykilometrowego korytarza przemieszczania się wilka i łosia dla tej części Europy oraz na jednym ze 110 w Polsce stanowisk cennych gatunków motyli zagrożonych wyginięciem" - powiedział PAP prezes Stowarzyszenia Pracownia na rzecz Wszystkich Istot Radosław Ślusarczyk. Dodał, że orzeczenie NSA traktuje jako "pyrrusowe zwycięstwo; o sukcesie można byłoby mówić, gdyby budowa trwała, ale w kształcie nie zagrażającym środowisku".



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


47 931 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP