XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Protesty uczestników przetargu na budowę dworca Łódź Fabryczna

Protesty uczestników przetargu na budowę dworca Łódź Fabryczna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Trzech uczestników przetargu na budowę podziemnej części dworca Łódź Fabryczna złożyło protest na jego rozstrzygnięcie. PKP Polskie Linie Kolejowe mają teraz 10 dni na ustosunkowanie się do nich.

O sprawie poinformował w poniedziałek PAP rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Robert Kuczyński.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma powstać do końca 2014 r. Szacuje się, że inwestycja będzie kosztować około 2 mld zł, z czego 1,2 mld zł ma pochodzić z funduszy UE.

W kwietniu tego roku PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na budowę podziemnej części dworca, które złożyło pięć konsorcjów. Najdroższa oferta przekraczała 2,34 mld zł; najtańszą, o wartości 1,54 mld zł, zaoferowało konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL-AQUA" z Piaseczna i Dragados z Hiszpanii, którą wybrano.

Jednak warszawski sąd okręgowy - po skardze jednej z firm, która odpadła we wcześniejszym etapie - nakazał wykluczyć z przetargu zwycięskie konsorcjum.

W związku z tą decyzją PKP PLK postanowiło kontynuować postępowanie przetargowe i wybrać wykonawcę spośród czterech konsorcjów, które zostały po odrzuceniu przez sąd oferty "POL-AQUA" i Dragados. PLK wybrały konsorcjum firm Torpol z Poznania, Astaldi z Rzymu, PUT INTERCOR z Zawiercia i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Nowy wykonawca zobowiązał się zrealizować inwestycję za prawie 1,76 mld zł.

I na tę decyzję złożono protesty. Jak informuje Kuczyński, złożyły je trzy konsorcja na czele, których stoją Hydrobudowa, Budimex i "POL-AQUA", która została wykluczona z przetargu.

Projekt przebudowy dworca Łódź Fabryczna i okolic zakłada m.in. wybudowanie kilkanaście metrów pod ziemią torów i czterech peronów, skąd będą odjeżdżać konwencjonalne składy obsługujące połączenia aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne oraz pociągi dużych prędkości, które mają jeździć z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia. Ponadto mają powstać m.in. wielopoziomowe parkingi.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Protesty uczestników przetargu na budowę dworca Łódź Fabryczna

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!