Trzech uczestników przetargu na budowę podziemnej części dworca Łódź Fabryczna złożyło protest na jego rozstrzygnięcie. PKP Polskie Linie Kolejowe mają teraz 10 dni na ustosunkowanie się do nich.
Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma powstać do końca 2014 r. Szacuje się, że inwestycja będzie kosztować około 2 mld zł, z czego 1,2 mld zł ma pochodzić z funduszy UE.
W kwietniu tego roku PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na budowę podziemnej części dworca, które złożyło pięć konsorcjów. Najdroższa oferta przekraczała 2,34 mld zł; najtańszą, o wartości 1,54 mld zł, zaoferowało konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL-AQUA" z Piaseczna i Dragados z Hiszpanii, którą wybrano.
Jednak warszawski sąd okręgowy - po skardze jednej z firm, która odpadła we wcześniejszym etapie - nakazał wykluczyć z przetargu zwycięskie konsorcjum.
W związku z tą decyzją PKP PLK postanowiło kontynuować postępowanie przetargowe i wybrać wykonawcę spośród czterech konsorcjów, które zostały po odrzuceniu przez sąd oferty "POL-AQUA" i Dragados. PLK wybrały konsorcjum firm Torpol z Poznania, Astaldi z Rzymu, PUT INTERCOR z Zawiercia i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Nowy wykonawca zobowiązał się zrealizować inwestycję za prawie 1,76 mld zł.
I na tę decyzję złożono protesty. Jak informuje Kuczyński, złożyły je trzy konsorcja na czele, których stoją Hydrobudowa, Budimex i "POL-AQUA", która została wykluczona z przetargu.
Projekt przebudowy dworca Łódź Fabryczna i okolic zakłada m.in. wybudowanie kilkanaście metrów pod ziemią torów i czterech peronów, skąd będą odjeżdżać konwencjonalne składy obsługujące połączenia aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne oraz pociągi dużych prędkości, które mają jeździć z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia. Ponadto mają powstać m.in. wielopoziomowe parkingi.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Protesty uczestników przetargu na budowę dworca Łódź Fabryczna