PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Projekty komercyjne mogą zahamować degradację tkanki miejskiej

Autor: propertynews.pl
15-05-2013 12:19
Projekty komercyjne mogą zahamować degradację tkanki miejskiej
Fot. PTWP

Inwestycje komercyjne odgrywają dziś bardo istotną rolę w kształtowaniu przestrzeni miejskiej. Prywatny kapitał jest niezbędny w zahamowaniu procesu degradacji miast, które systematycznie wyludniają się - mówił Jerzy Adamski, dyrektor Instytutu Rozwoju Miast, w czasie sesji "Inwestycje komercyjne w przestrzeni miejskiej", odbywającej się w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Prywatni inwestorzy mają ogromne pole do popisu, gdyż 22 proc. przestrzeni miast wymaga dziś rewitalizacji - zaznacza Adamski.
Przykłady udanych inwestycji komercyjnych, zmieniających tkankę miejską, wymienia Michał Śmigielski, zastępca prezydenta Rybnika. - Wśród nich jest rewitalizacja starego browaru i zaadaptowania jego przestrzeni na centrum handlowe. Jak się okazało, takie przedsięwzięcie wcale nie doprowadziło do upadku mniejszego handlu, ale znacząco ożywiło przestrzeń miejską - opowiada.

Wiele tego typu nowych przedsięwzięć dotyczy modernizacji usytuowanych w sercach miast dworców i wzbogacania ich oferty o część komercyjną z centrum handlowym, hotelem czy biurami. Takie projekty planowane są w Sopocie, Kielcach czy Olsztynie, a prawie gotowe są już w Poznaniu czy Katowicach. - Dworce zmieniają się dzięki współpracy z deweloperami i niosą wiele możliwości dla deweloperów komercyjnych - wyjaśnia Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości, pełnomocnik zarządu, PKP SA.

Bator ogłosił, że spółka zamierza wkrótce ogłosić przetarg na przebudowę Dworca Gdańskiego w Warszawie. W ramach inwestycji ma powstać m.in. część komercyjna. - Myślimy też o Olsztynie i Dworcu Świebodzkim we Wrocławiu - dodał. Zdaniem przedstawiciela PKP w tego typu inwestycjach ważne jest, by projekty te tworzyły trwały efekt w tkance miejskiej, a nie były rozwiązaniami tymczasowymi.

Potencjał dworców dostrzegła firma Neinver, która realizuje Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Katowicach. - Dworzec jest odwiedzany przez 12 mln osób rocznie. To ogromny potencjał, który wykorzystamy - podkreśla Agata Brzezińska, Country Manager, Neinver Polska. - Mamy nadzieję na kontynuowanie współpracy z PKP na polskim rynku - dodaje.

Perspektywy związane z nieruchomościami dworcowymi dostrzega też Jan Mroczka, prezes zarządu, Rank Progress SA i zapowiada, iż takie inwestycje mogą się pojawić w planach spółki.

Aby zmodernizowane dworce stały się wizytówką miast, potrzebne jest jednak wypracowanie wspólnej wizji przeznaczenia terenów wokół tych obiektów z wizją samorządów. Handel i usługi należą do głównych czynników miastotwórczych. Same nie mogą istnieć bez miasta, dlatego deweloperzy i samorządy muszą żyć w symbiozie. Czytaj więcej na www.propertynews.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 117 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.