PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Projektowanie obwodnicy Chorzowa potrwa do końca roku, jak pobiegnie?

Autor: PAP
22-09-2011 13:59
Projektowanie obwodnicy Chorzowa potrwa do końca roku, jak pobiegnie?
fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Do końca roku potrwa projektowanie nowego przebiegu przez Chorzów drogi krajowej nr 79 - jednej z głównych arterii aglomeracji katowickiej. O uzgodnieniu ostatecznego przebiegu nowej obwodnicy miasta poinformowano podczas czwartkowej konferencji prasowej.

W konferencji, podczas której projektant przedstawił założenia przebiegu nowego 8-kilometrowego odcinka DK-79, uczestniczyli - obok prezydenta miasta Andrzeja Kotali (PO) - m.in. szef śląskiej Platformy Tomasz Tomczykiewicz oraz marszałek regionu Adam Matusiewicz (PO), który akcentował, że rozpoczęcie tej inwestycji "będzie dużym wydarzeniem" w skali lokalnej i regionalnej.
Również Kotala mówił, że nowy bieg DK-79 ma "kolosalne znaczenie" nie tylko dla miasta, ale też dla całej aglomeracji i województwa. Obecnie przez Chorzów przejeżdża tą drogą (w granicach miasta to ul. Katowicka) codziennie ponad 30 tys. samochodów, wkrótce liczba ta może przekroczyć 40 tys. Tymczasem trasa przebiega przez ścisłe, gęsto zabudowane centrum miasta. Wykorzystuje m.in. coraz bardziej zniszczoną estakadę nad miejskim rynkiem, której konieczna modernizacja - warta ponad 37 mln zł - rozpocznie się w przyszłym roku.

Jak zaznaczył Kotala, obwodnica, która w docelowym kształcie stałaby się główną częścią połączenia węzła Piekary na powstającej autostradzie A1 i węzła Witosa na A4 w Katowicach, w samym Chorzowie dałaby możliwość zrezygnowania z estakady i odtworzenia rynku. Pozwoliłaby też przywrócić miastu wyludniającą się z powodu spalin i hałasu ul. Katowicką oraz udostępniłaby do zagospodarowania północne, poprzemysłowe tereny Chorzowa.

Krzysztof Markowicz z opracowującej projekt przebudowy firmy Mosty Katowice wyjaśnił, że aktualnie projektowany przebieg dwujezdniowej oraz dwu- a miejscami trzypasmowej trasy zakłada jej bezkolizyjne odejście od obecnej ul. Chorzowskiej w Katowicach w pobliżu Stadionu Śląskiego i dalsze jej poprowadzenie w stronę Chorzowa Starego śladem obecnej ul. Parkowej.

Trasa dalej przecięłaby ul. Kościuszki na północ od odrestaurowanego szybu dawnej kopalni Prezydent i dalej biegła równolegle do torów linii kolejowej Katowice-Bytom, przekraczając ją po stropie planowanego 400-metrowego tunelu. Projekt uzgadniano tu z projektantami przebudowy tej linii - ma ona być bowiem częścią szybkiego połączenia kolejowego Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach.

Dalej obwodnica ma mijać m.in. elektrociepłownię CEZ w Chorzowie i na wysokości ul. Siemianowickiej w Bytomiu (DK-94) dochodzić do węzła z bytomską dwujezdniową Aleją Jana Pawła II, która prowadzi do węzła Piekary autostrady A1 i dalej, do północnej obwodnicy Bytomia. Wcześniej, wzdłuż granicy Bytomia i Chorzowa, miałby powstać jednojezdniowy łącznik z obecnym przebiegiem DK-79 w Bytomiu czyli ul. Chorzowską.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 274 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP