PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Trakcji Polskiej: inwestycje w tramwaje i kolej zamiast drugiej linii metra

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
11-08-2010 06:15
Prezes Trakcji Polskiej: inwestycje w tramwaje i kolej zamiast drugiej linii metra

Szybka kolej miejska w Paryżu

Zamiast wydawać w Warszawie pieniądze na drugą linię metra, która przyniesie poważniejsze korzyści dla pasażerów za wiele lat, za tę kwotę można by zmienić jakościowo cały system tramwajów oraz wewnętrznych połączeń kolejowych - mówi portalowi wnp.pl prezes Trakcji Polskiej, Maciej Radziwiłł.

Wiele miast zamierza inwestować w infrastrukturę tramwajową. Czy Polskę czeka renesans tego środka transportu?
- Transport tramwajowy w wielu krajach przeżywa renesans. W Polsce są takie miasta jak Płock, które chcą budować linie tramwajowe od podstaw. W perspektywie krótkoterminowej na pewno tańsze są autobusy, w których przypadku nakład inwestycyjny jest o wiele mniejszy; łatwiej też sfinansować je leasingiem lub inną formą rozłożenia wydatków na lata. Jeśli natomiast chodzi o szybkość i energooszczędność to o wiele lepsze są tramwaje. Zwłaszcza w takich miastach jak Warszawa, gdzie praktycznie wszystkie torowiska są wydzielone poza jezdnie. Myślę, że budowa tzw. szybkich tramwajów jest poważną alternatywą dla metra.

Zamiast wydawać w Warszawie pieniądze na drugą linię metra, która przyniesie poważniejsze korzyści dla pasażerów za wiele lat, za tą kwotę można by zmienić jakościowo cały system tramwajów oraz wewnętrznych połączeń kolejowych. Realizowana w tym momencie końcówka dojazdu do lotniska
Okęcie, gdzie pociągi będą kursować w 15-minutowych taktach, to praktycznie taka druga linia metra. Takich tras w obrębie Warszawy oraz innych aglomeracji jest bardzo dużo.

Trakcja Polska będzie starać się o udział w inwestycjach związanych z infrastrukturą tramwajową?

¬- Ciągle się staramy, zwłaszcza w obszarze energetyki tramwajowej, w której się specjalizujemy. Jeśli chodzi o infrastrukturę szynową to realizowaliśmy już takie projekty w Gdańsku, Wrocławiu czy Warszawie. Jednak na razie na tym rynku jeszcze więcej się mówi niż robi.
W Polsce na pewno jest kilka tysięcy torów tramwajowych - w samej Warszawie ponad 200 km. Jest to wielkość, która odpowiada kilkunastu procentom strategicznej sieci PLK, dlatego jest to poważny rynek.

Czytaj też: Prezes Trakcji Polskiej: obecne opóźnienia w inwestycjach będą trudne do nadrobienia



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP