Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Track Tec: inwestycje kolejowe potrzebują przewidywalności

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
22-09-2015 15:52
Prezes Track Tec: inwestycje kolejowe potrzebują przewidywalności

Jarosław Pawluk, prezes zarządu Track Tec: PKP PLK weszły na dobrą drogę w usprawnieniu procesu inwestycyjnego.

Fot. Mat. pras.

Wyciągając na przyszłość wnioski z inwestycji kolejowych współfinansowanych ze środków UE na lata 2007-13 najważniejszą dla mnie sprawą jest zapewnienie przewidywalności i ciągłości procesów - mówi Jarosław Pawluk, prezes zarządu Track Tec.

- Musimy też inaczej rozwiązać logistykę dostaw kluczowych materiałów budowlanych, jakimi są rozjazdy, w trosce o zapewnienie jakości zgodnej z technologią producenta oraz w celu skrócenia czasu zamknięcia torów na czas ich montażu - dodaje szef Track Tec w rozmowie z wnp.pl podczas 11. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2015 w Gdańsku.
Co było złego?

Jakiekolwiek amplitudy popytu, szczególnie gdy są głębokie, są szkodliwe pod względem biznesowym, ale także od strony społecznej. Nierytmiczność zleceń podraża koszty, bowiem zakłady Grupy Track Tec są przystosowane do produkcji w ruchu ciągłym. Wymusza to też okresowe albo redukcje pracowników albo gwałtowne ich szukanie, gdy nagle pojawia się więcej zamówień i następuje spiętrzenie robót.

- Szczególnie w ostatnich latach przeżywaliśmy to kilka razy - podkreśla Jarosław Pawluk. - To trzeba bezwzględnie zmienić przy realizacji inwestycji kolejowych, finansowanych z bieżącej perspektywy finansowej 2014-20.

Szansa na zmiany

Jego zdaniem, PKP PLK weszły na dobrą drogę w tak rozumianym usprawnieniu procesu inwestycyjnego. Zarząd Track Tec bardzo pozytywnie odbiera też ogłoszony przez zarządcę infrastruktury program Wielka Ofensywa Inwestycji Kolejowych, zapowiadający poprawę relacji z wykonawcami i dostawcami materiałów budowlanych oraz szereg rozwiązań, jak zaliczki na ich zakup.

Czytaj także: PKP PLK rusza z wielką ofensywą inwestycji kolejowych

- Nie zgadzam się jednak na kontynuowane od obecnego trybu odpowiedzialności producentów za jakość ich wyrobów, szczególnie rozjazdów kolejowych - stwierdza Jarosław Pawluk. - Możemy to robić, wydłużając także okres odpowiedzialności za ich trwałość, ale pod warunkiem, że będziemy mogli go serwisować od momentu zabudowy.

To daje szanse, że infrastruktura kolejowa będzie użytkowana - zgodnie ze standardami europejskimi - przez kilka dziesiątków lat, spełniając normy bezpieczeństwa ruchu kolejowego. - Nie chodzi przecież tylko o to, aby w pełni wykorzystać środki unijne, ale o to także, aby uzyskać optymalny efekt finalny - dodaje prezes Track Tec.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP