PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Grupy Orbis: podejmiemy wszystkie kroki, by pozostać liderem branży

Autor: propertynews.pl (Małgorzata Burzec)
19-05-2011 11:08
Prezes Grupy Orbis: podejmiemy wszystkie kroki, by pozostać liderem branży

Usieciowienie hoteli w Polsce będzie postępować. Obecnie jedynie 8 proc. obiektów przynależy do sieci hotelarskich, ale ten udział z pewnością wzrośnie - uważa Laurent Picheral, prezes Grupy Orbis.

Panie Prezesie, zacznijmy od inwestycji. Jakie przedsięwzięcia zaplanowała spółka na 2011 rok?
- Rok 2011 zapowiada się bardziej optymistycznie niż poprzedni. W IV kwartale 2010 roku odnotowaliśmy wzrosty obłożenia i średniej ceny w hotelach Grupy Orbis i wierzymy, że ten trend będzie się utrzymywał, czemu może pomóc objęcie przez Polskę przewodnictwa w Unii Europejskiej w II połowie br.

Z tych powodów przewidujemy wznowienie inwestycji, które zostały zamrożone w 2009 roku na czas kryzysu. Już w styczniu uruchomiliśmy ponownie budowę hoteli Etap i Ibis w Warszawie, liczących ponad 330 pokoi. Z ich otwarciem powinniśmy zdążyć przed Euro 2012. W kolejce do wznowienia czekają już kolejne projekty, głównie marek ekonomicznych. Niektóre z nich są na znacznym poziomie zaawansowania i mogą być ukończone na przestrzeni roku. W sumie projekty te zwiększą stan posiadania Grupy Orbis o blisko 800 pokoi położonych w atrakcyjnych lokalizacjach.

Oznacza to, że hotele ekonomiczne dalej zajmują bardzo ważne miejsce w strategii rozwoju Grupy?

- Hotele ekonomiczne znajdują się w centrum strategii rozwoju Grupy Orbis. Chcemy zrestrukturyzować portfolio hotelowe i przesunąć jego ciężar bardziej w stronę tego właśnie segmentu, stanowiącego aktualnie 22 proc. naszego zasobu pokoi. Dążymy do zwiększenia tego udziału poprzez rozwój sieci marek Ibis i Etap, obejmujących dziś 18 hoteli. Budowa dwóch takich obiektów została uruchomiona w styczniu w Warszawie.
Marki Etap i Ibis są dobrze dopasowane do polskiego rynku. Klienci poszukują oferty „value-for-money", zarazem chcąc mieć gwarancję odpowiedniej jakości produktu. Na poziomie jednej i dwóch gwiazdek to właśnie Etap i Ibis ją zapewniają. Jednocześnie są to hotele osiągające wysoką efektywność kosztów operacyjnych i wymagające stosunkowo niewielkich inwestycji. Poprawia to wyniki Grupy Orbis i jej rentowność.

Od dłuższego czasu prowadzone są prace mające na celu dostosowywaniu hoteli Orbis do wymogów korporacji Accor. Na jakim etapie są te inwestycje?

- Portfolio hoteli Grupy Orbis mocno zmieniło się na przestrzeni ostatnich 10 lat. Otwierane były nowe obiekty, wiele hoteli przeszło gruntowną modernizację, jak np. Sofitel Grand w Sopocie czy Mercure Hevelius w Gdańsku. Większość istniejących hoteli, które podczas analiz wykazały ekonomiczną efektywność, dopasowywano do standardów marek Accor. Wystarczy powiedzieć, że w 1999 roku jedynie pięć hoteli Novotel należało do tego grona. Dziś ponad 3/4 hoteli Grupy przynależy do jednej ze znanych na całym świecie marek: Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis lub Etap.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP